کد خبر:8790
پ

خوزستان امروز؛ از گلایه رهبر انقلاب از بی‌توجهی به توصیه‌‌ها نسبت به آب خوزستان تا تعلل وزارت نفت در پرداخت حق بودجه خوزستان

رهبر انقلاب فرمودند: هیچ گله‌ای نمی‌شود از مردم داشت. ناراحت‌اند. مشکل آب مشکل کوچکی نیست.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،‌ حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا، با اشاره به گلایه‌مندی‌ها و نارضایتی‌های مردم خوزستان از مشکلات در این استان فرمودند:واقعا دردآور است برای انسان که مشاهده بکند استان خوزستان با این مردم وفاداری که در این استان هستند، با این همه امکانات و استعدادهای طبیعی‌ای که در این استان وجود دارد،‌ با این همه کارخانجاتی که در این استان وجود دارد، وضع مردم به جایی برسد که آنها را ناراضی کند و ناراحت کند آنها را.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: اگر چنانچه توصیه‌هایی که نسبت به آب خوزستان و فاضلاب خوزستان مورد توجه قرار میگرفت حالا مسلما این اشکالات را نداشتیم.حالا خب که مردم ناراحتیشان را بروز دادند و اظهار کردند هیچ گله‌ای نمیشود از مردم داشت. ناراحت‌اند،‌مشکل آب مشکل کوچکی نیست آن هم در آن هوای کذایی خوزستان، آن هم مردم خوزستان که بسیار مردم باوفایی هستند.

 رهبر انقلاب افزودند: در دوران هشت سال دفاع مقدس آنهایی که لب خط مقدم مشکلات بودند مردم خوزستان بودند و انصافا ایستادند.

من از نزدیک شاهد بودم. من دیدم از نزدیک که مردم خوزستان چقدر باوفا و بااهتمام جوانهایشان را فرستادند، مردانشان را فرستادند، زنهایشان کمک کردند و این مردم باوفا و علاقمند نبایستی دچار این مشکلات باشند.

نمیشود واقعا ملامت کرد مردم را و بایستی به کار مردم رسیدگی بشود. باید رسیدگی میشد اگر رسیدگیهای لازم در وقت خود انجام میگرفت مسلم این وضعیت برای مردم پیش نمی‌آمد. 

حالا همه خب الحمدلله دستگاه‌های مختلف،‌دولتی و غیردولتی و اینها مشغول کار شدند. این کارها را دنبال کنند و با جدیت دنبال کنند. حالا دولت بعد هم که خواهد آمد ان‌شاء الله به این مسئله به جد بپردازد.

در همین حال ، برخی از کارشناسان با اشاره به بروز تنش و درگیری در استان خوزستان گفته‌اند که براساس قانون مصوب، وزارت نفت باید سالانه ۳ درصد درآمدهای نفتی کشور را صرف تامین نیازها و زیرساخت‌های استان های نفت‌خیز کند.

این کارشناسان معتقدند که اگر در دولت‌های گذشته و دولت روحانی سالانه ۳ درصد درآمدهای نفتی صرف تامین زیرساخت‌های آب رسانی، ترمیم و مرمت شبکه فاضلاب و … شده بود، خوزستان و مناطق نفت‌خیز دیگر مشکلی نداشتند.

یکی از مسائل اصلی استان‌های نفت خیز که با برخی محرومیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند استفاده از بخشی از درآمد نفتی برای بهبود شرایط این مناطق است که به عنوان یک مطالبه همواره در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری