کد خبر:7976
پ

خوراکیهایی که اعصاب شما را آرام می کنند

با این خوراکیها، تغذیه سالم داشته باشید و خود را به وضعیت روحی بهتری برسانید.به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،‌ بسیاری از ما در بسیاری از روزها با انرژی بالا کار می کنیم ، آتش سوزی های کوچک (و بزرگ) را خاموش می کنیم ، برنامه های زیادی را کنترل می کنیم ، با ترافیک سر […]

با این خوراکیها، تغذیه سالم داشته باشید و خود را به وضعیت روحی بهتری برسانید.
به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،‌ بسیاری از ما در بسیاری از روزها با انرژی بالا کار می کنیم ، آتش سوزی های کوچک (و بزرگ) را خاموش می کنیم ، برنامه های زیادی را کنترل می کنیم ، با ترافیک سر و کار داریم و به طور کلی سعی می کنیم زندگی خود (و خانواده هایمان) را منظم نگه داریم. حتی هنگامی که روزها و شب های ما با سرعت بالایی شتاب نمی گیرند ، سطح هورمون استرس کورتیزول می تواند همچنان بالا بماند زیرا ما بدون هورمون کورتیزول قادر به کنترل استرس و بازگشت به حالت آرامش نیستیم.

سطح بالای کورتیزول چندین برابر خطر تهدید سلامتی را افزایش می دهد. یکی این که اشتیاق به غذا را ایجاد می کند ، که می تواند ما را با اشتیاق به چیپس و کلوچه به انبار خانه بفرستد. همان کورتیزول همچنین می تواند آنزیمی را در سلول های چربی ایجاد کند تا کورتیزون را به کورتیزول بیشتری تبدیل کند. سلول های چربی موجود در شکم گیرنده های کورتیزول بیشتری نسبت به سلول های چربی معمولی دارند ، به این معنی که کورتیزول بالا می تواند به چربی های بیشتر شکم تبدیل شود ، که به نوبه خود خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،‌ برخی از غذاها می توانند به بازگرداندن آرامش در زندگی شما کمک کنند. من در مورد غذاهای راحت صحبت نمی کنم ، وقتی ما به بی حسی احساسی نیاز داریم و فقط یک احساس آرامش زودگذر فراهم می کنیم ، به آنها رجوع می کنیم. در حقیقت ، ما اغلب بعد ازخوردن یک پیمانه بستنی ، نسبت به خود احساس گناه یا عصبانیت می کنیم ، بنابراین به سختی ارزش کالری آن را دارد.

آنچه که من در مورد آنها صحبت می کنم غذاهایی هستند که به دلیل محتوای تغذیه ای (به عنوان مثال فولات ، که فوق العاده کاهش دهنده استرس است) یا انرژی پایداری که دارند ، می توانند شما را آرام کنند. اینها مواد غذایی متعادلی هستند که می توانند به شما در کاهش استرس و بازگرداندن تعادل داخلی کمک کنند.

بنابراین اگر به دنبال آرامش بیشتری هستید ، این غذاها را هرچه بیشتر بخورید و چند روش خلاقانه برای لذت بیشتر از آنها پیدا کنید.

مارچوبه
این ساقه های نجیب غنی از فولات هستند. مطالعه ای بر روی ۲۶۰۸ بزرگسال نشان داد که افرادی که بیشترین غذاهای سرشار از فولات را مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان را مصرف می کنند ، خطر افسردگی کمتری دارند.

آووکادو
آووکادو نه تنها بیش از هر میوه دیگری فولات دارد ، بلکه حاوی چربی های سالم و آنتی اکسیدان های قوی مانند گلوتاتیون ، لوتئین ، بتاکاروتن و ویتامین E است که با رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول مقابله می کنند. افسوس که کالری آنها نیز کمی زیاد است ، اما حتی چند برش در سالاد (سبزیجات برگ دار – غذاهای آرامش بخش تر!) یا در ساندویچ تمام موارد مورد نیاز شماست.

توت
توت منبع فوق العاده ای از ویتامین C است که سابقه طولانی به عنوان کاهش دهنده استرس دارد. در یک مطالعه دوسوکور ، کنترل شده با دارونما ، ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C برای کاهش اضطراب در دانش آموزان دبیرستان پیدا شد. مطالعه دیگری نشان داد که ویتامین C در کاهش اضطراب در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ موثر است.

چای بابونه
این چای گیاهی روشی امتحان شده ، درست و آزمایش شده برای کمک به دستیابی به احساس آرامش است. دو مطالعه از دانشگاه پنسیلوانیا به مطالعه این مزیت کمک می کند. در مطالعه اصلی ۲۰۰۹ ، به ۵۷ بزرگسال مبتلا به اضطراب یا اضطراب و افسردگی به مدت هشت هفته عصاره بابونه یا دارونما داده شد و یک مزیت ضد اضطرابی واضح در کسانی که بابونه مصرف می کردند دیده می شود. در یک مطالعه پیگیری ۲۰۱۲ ، محققان تشخیص دادند که بابونه علاوه بر کاهش اضطراب ، یک مزیت ضد افسردگی نیز فراهم می کند.

می توانید چای بابونه را با ریختن هشت اونس آب جوش روی دو تا سه قاشق غذاخوری گرم بابونه خشک شده (یا خرید بابونه در کیسه های چای) و ۱۰ دقیقه شیب دار لذت ببرید. چای بابونه نیز بسیار عالی است که روی یخ سرو می شود.

شکلات تیره
وقتی به این غذا رسیدید ممکن است نفس راحتی بکشید. به نظر می رسد که شکلات تلخ چیزی فراتر از یک غذای راحت است. می تواند سطح سروتونین را افزایش دهد و همچنین فشار خون را کاهش دهد و مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان به شکل فلاونول و پلی فنول فراهم کند. در مورد شکلات ، اعتدال کلید اصلی است ، با این حال ، حتماً به مقدار کم به مقدار کم میل کنید.

غذاهای تخمیر شده
روده سالم می تواند به معنای مغز سالم و آرام باشد. به این دلیل که ارتباط مستقیمی (محور مغز و روده) بین این دو منطقه از بدن وجود دارد. بنابراین ، غذاهای تخمیر شده حاوی منابع قابل اعتماد باکتری های مفید (پروبیوتیک ها) می توانند از طریق عصب واگ شما تأثیر مستقیم بر روی شیمی مغز داشته باشند. در حقیقت ، یک بررسی در سپتامبر ۲۰۱۶ از کانادا “مزایای روانی آشکار مکمل های پروبیوتیک” را نشان داد. حتما غذاهایی با مقادیر قابل تأیید پروبیوتیک یا حتی بهتر انتخاب کنید ، سبزیجات تخمیر شده ، کفیر ، ترشی کلم و ماست را درست کنید.

سبزیجات
کلم پیچ ، اسفناج ، خردوی سوئیسی ، سبزی خردل و سایر سبزیجات برگ دار منابع عالی فولات و منیزیم هستند که هر دو ماده مغذی آرام بخشی هستند. اگر سالادی با سبزیجات برگ دار ، مارچوبه و چند برش آووکادو درست کنید ، یک غذای فوق العاده کاهش دهنده استرس روی دستان خود خواهید داشت.

بلغور جو دوسر
شاید بتوان گفت بلغور جو دوسر از دو طریق باعث کاهش استرس می شود. اول اینکه ، ساخت آن ارزان و آسان است ، بنابراین شما وقت زیادی را صرف آماده سازی نمی کنید. دوم ، مغز شما را وادار می کند که انتقال دهنده عصبی آرام بخشی به نام سروتونین را ایجاد کند. با یک مشت توت از یک کاسه بلغور جو دوسر لذت ببرید و قدرت تسکین دهنده دو برابر خواهید داشت.

آجیل و دانه ها
دانه های چیا ، آفتابگردان ، کتان ، کنف و کنجد مقدار زیادی منیزیم تأمین می کنند که پیش ماده سروتونین است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که کمبود منیزیم با اضطراب ، افسردگی و حملات هراس همراه است. به عنوان مثال ، مطالعه ای در Nutrition Neuroscience نشان داد که مصرف منیزیم با علائم پایین تر افسردگی همراه است. مطالعه دیگر بین ۵۷۰۸ بزرگسال رابطه بین مصرف منیزیم و افسردگی را نشان داد. مقداری دانه در سالاد سبزیجات برگ دار خود بریزید ، آنها را در بلغور جو دوسر خود هم بزنید ، آنها را در اسموتی خود مخلوط کنید و به عنوان میان وعده از آنها لذت ببرید.

آجیل ها همچنین حاوی منیزیم و چربی های سالم هستند که می توانند به حفظ آرامش نیز کمک کنند.

نویسنده: دبورا میچل

NaturallySavvy.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری