کد خبر:200829
پ

خط‌ و نشان آمریکا برای چین: در صورت حمله چین به تایوان، منطقه را به جهنم تبدیل می‌کنیم!!

رئیس فرماندهی حوزه «هند-اقیانوسیه» ارتش آمریکا اظهار داشت: در صورت حمله چین به تایوان، ما با تسلیحات بدون سرنشین هوایی و دریای منطقه را به جهنم تبدیل می‌کنیم.

خط‌ونشان آمریکا برای چین: در صورت حمله به تایوان، منطقه را به جهنم تبدیل می‌کنیم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ساموئل پاپارو در نشست موسوم به «گفت‌وگوی شانگری-لا» در سنگاپور، اظهارداشت: «می‌خواهم تنگه تایوان را تبدیل به منظره جهنمی سلاح‌های بدون سرنشین با استفاده از برخی توانمندی‌های طبقه‌بندی شده کنم.»

وی نام این راهبرد نظامی را «دره جهنمی» اعلام کرد و افزود: هدف آن پرت کردن حواس پکن و خرید زمان برای پاسخ واشنگتن است.

پاپارو ادامه داد: «من با این کار می‌توانم زندگی آنها را به مدت یک ماه فلاکت‌بار کنم و این باعث خریدن زمان برای بقیه کارها خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، طرح ادعایی آمریکا شامل پرتاب هزاران سلاح بدون سرنشین از شناورهای سطحی و زیردریایی‌های بدون سرنشین تا هواپیماهای بدون‌ سرنشین با هدف نبرد با نیروهای حمله‌کننده چین به مجرد گذر کردن آنها از تنگه تایوان است و این یک به اصطلاح «خط اول دفاع» را ایجاد می‌کند.

ادعاهای پاپارو بعد از آن مطرح شدند که ارتش چین به تازگی دست به اجرای یک مانور نظامی بزرگ در اطراف تایوان زد و در جریان این مانور به شکل عملی این جزیره را محاصره کرد و توانمندی‌های قوای مشترک را به نمایش گذاشت.

پاپارو بعد از رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان، به خبرنگار نشریه«نیکی» ژاپن، گفت: «چینی‌ها به ما کمک کردند تا برای آینده آماده شویم.»

خط‌ونشان آمریکا برای چین: در صورت حمله به تایوان، منطقه را به جهنم تبدیل می‌کنیم

طبق این گزارش، آمریکا با توجه به اینکه برای این برنامه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین در حوزه ادوات بدون سرنشین ارزان و قابل اعتماد دارد، یک ابتکار عمل به نام «همانندساز» (Replicator) را برای این منظور اجرا کرده است.

وزارت دفاع آمریکا سال گذشته میلادی به صورت رسمی اعلام کرد که به دنبال یک برنامه بلندمدت به منظور به کار گرفتن هزاران سامانه خودکار است. بیزنس اینسایدر نوشت، این طرح پیشرفت نسبتا کم داشته است.

کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا در ماه مارس (اسفند/فروردین) گفت: پنتاگون به‌دنبال صرف یک میلیارد دلار در سال مالی جاری برای ابتکار عمل در طرح «همانندساز» است.

وی سال گذشته نیز ادعا کرد: هدف این طرح مقابله با «بزرگ‌ترین مزیت» ارتش چین، یعنی انبوه بودن «ناوها، موشک‌ها و نیروهای پیاده نظامی» است.

رئیس سابق فرماندهی هند-اقیانوسیه در ارتش آمریکا هم در سال گذشته، اظهار داشت: واشنگتن به دنبال دست یافتن به یک «مزیت نامتقارن» از طریق توانمندی‌های بدون سرنشین است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری