کد خبر:88432
پ

خرید گندم از کشاورزان بیله سواربه میزان ۷۰ هزارتن

فرماندار بیله‌سوار گفت: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان بخش کشاورزی، امسال حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری خواهد شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، صاحبعلی اصغری در جلسه بررسی خرید محصولات کشاورزی که با حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۲ مرکز خرید گندم از ۱۵ خرداد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که از این تعداد ۶ مرکز متعلق به مرکز تعاون روستایی و ۶ مرکز هم متعلق به بخش خصوصی است.

فرماندار بیله‌سوار یادآورشد: همچنین بر اساس تمهیدات اتخاذ شده سیلوی روح‌کندی از فردا محصول کشاورزان را خریداری خواهد کرد.

وی در خصوص قیمت گندم هم گفت: قیمت خرید گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال است. علاوه بر این ۱۵ هزار ریال یارانه تولید گندم و ۲۰ هزار ریال هم تشویقی است و هر کیلوگرم گندم ۱۵۰ هزار ریال خریداری خواهد شد.

اصغری اضافه کرد: رطوبت گندم قابل خرید در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها ۱۲ درصد و در شهرستان بیله‌سوار ۱۴ درصد پیش‌بینی شده است و در صورت داشتن رطوبت بالاتر از این میزان گندم خریداری نخواهد شد.

فرماندار همچنین گفت: در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه آتش‌سوزی و بروز خسارت احتمالی، ایستگاه آتش‌نشانی در پمپاژ شماره هشت پیش‌بینی شده است.

۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان بیله‌سوار خریداری می‌شود

وی افزود: خشکسالی امسال خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشاورزی بیله‌سوار به‌ویژه محصول گندم وارد شده است که در این راستا جلسات متعددی با حضور مدیران مربوطه برگزار و تمهیداتی برای حمایت از کشاورزان اتخاذ شده است.

اصغری اضافه کرد: از مجموع ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی بیله‌سوار، ۸۰ هزار هکتار به کشت گندم، ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت عدس و حبوبات، ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به کشت جو و یک هزار و ۳۳۵ هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است.

فرماندار بیله‌سوار با بیان اینکه امسال محصول جو به صورت توافقی خریداری خواهد شد، گفت: امسال یک مرکز برای خرید دانه‌های روغنی کلزا پیش‌بینی شده است که از این هفته خرید خود را آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش ، علی نوبخت مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل هم در این نشست اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته ۲۳ درصدی داشته است و هر کیلوگرم گندم ۱۵۰ هزار ریال با لحاظ کردن یک درصد افت مفید و چهار درصد افت غیرمفید خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، قاچاق محسوب شده و علاوه بر مصادره آن به نفع دولت، به تعزیرات معرفی خواهد شد، گفت: کشاورزانی که می‌خواهند محصول تولیدی خود را تحویل بدهند حتما باید اطلاعات خود را در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری