کد خبر:108566
پ

خروج تسلیحات اتمی آمریکا از اروپا!

آمریکا تسلیحات اتمی خود را از اروپا خارج کند.

دیپلمات روس: آمریکا باید تسلیحات اتمی خود را از اروپا خارج کند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه استقرار تسلیحات اتمی در بلاروس را پاسخی به سال ها سیاست بی ثبات کننده واشنگتن و ناتو دانست و گفت: تا زمانی که آمریکا همه تسلیحات اتمی خود را از خاک اروپا خارج نکند، سلاح های اتمی روسیه نیز در بلاروس باقی خواهد ماند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اوایل ماه ژوئن گذشته گفته بود مسکو نخستین بخش از کلاهک های هسته ای را به بلاروس منتقل کرده و تا پایان سال جاری میلادی کار انتقال تسلیحات هسته ای به آن کشور تکمیل خواهد شد.

تارنمای این رسانه روسی در ادامه به نقل از یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه، نوشت: خروج فرضی تسلیحات اتمی روسیه از بلاروس تنها در صورتی عملی خواهد شد که آمریکا و ناتو سیاست تضعیف و تهدید امنیتی روسیه و بلاروس را کنار گذارند، که به معنی بازگرداندن همه تسلیحات اتمی آمریکا در اروپا به داخل خاک آمریکا است.

«الکسی پولیشچوک» (Aleksey Polishchuk)، رئیس بخش دوم وزارت خارجه روسیه در امور کشورهای مشترک المنافع تاکید کرد: می خواهم سریعا به این نکته اشاره کنم که استقرار تسلیحات تاکتیکی هسته ای روسیه در خاک بلاروس پاسخی به سال ها سیاست بی ثبات کننده ناتو و واشنگتن بود، بویژه در تغییرات ساختاری اخیری که در مناطق حساس امنیتی اروپا روی داد.

این مقام روس افزود: درخصوص خروج فرضی تسلیحات تاکتیکی روسیه از خاک بلاروس ، این امر تنها در این صورت ممکن خواهد بود که آمریکا رویه مخرب با تضعیف هدفمند امنیتی روسیه و بلاروس را کنار گذارد، این مساله مستلزم خروج کامل تمامی تسلیحات هسته ای آمریکا با حذف و ازبین بردن زیرساخت های مربوطه در اروپا است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری