کد خبر:158248
پ

خبر خوش هواشناسی برای ساکنان پایتخت و برخی مناطق دیگر /برف در راه است

به گفته سازمان هواشناسی ،آسمان تهران در اواسط هفته برفی خواهد بود.

خبر خوش هواشناسی برای ساکنان پایتخت و برخی مناطق دیگر /برف در راه است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ۹ صبح ؛ اداره کل هواشناسی استان تهران، از دوشنبه شب و طی روز سه‌شنبه (دوم و سوم بهمن) با نفوذ سامانه بارشی (به ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان) افزایش ابر در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و باران را مورد انتظار دانسته است.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی،با توجه به پایداری نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی مناطق پرتردد شهری غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از دوشنبه شب و طی روز سه‌شنبه (دوم و سوم بهمن) با نفوذ سامانه بارشی (به ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان) افزایش ابر در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و باران مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران  امروز (۳۰ دی) کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (اول بهمن) صاف تا کمی ابری دربعضی ساعت‌ها غبار محلی و در بعداز ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای۱۰- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

کارشناسان هواشناسی براین باورند که ۲سامانه مدیترانه‌ای از روز دوشنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده، بسیاری از مناطق ایران را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود. تهران هم از هردوسامانه بارشی مدیترانه‌ای بارش‌های نسبتا خوبی را دشت می‌کند که بارش در ارتفاعات و شمال پایتخت به‌صورت برف خواهد بود.

06-12

منبع
۹ صبح
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری