کد خبر:29149
پ

خاطره‌‌ای از رهبر درباره دوران پیش از انقلاب

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطره‌ای از معظم له در دوران پیش از انقلاب را بازگو کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در نخستین جشنواره گرامیداشت یاد و خاطره شاعران و ادیبان نامدار شهرستان باوی اظهار کرد: برگزاری مراسم تکریم شعرای نامدار و بزرگان عرصه ادب و کلام در آستانه خجسته زاد روز امیرمؤمنان علی ابن ابیطالب علیه السلام و بعثت نبوی و همچنین چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارای پیامی خاص و نشان از پیوند مستحکم مردم این خطه و تاریخ تابناک آنان با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و نقش آفرینی آنها در انقلاب اسلامی دارد که باید از بانیان و مجریان این حرکت ارزنده و مراسم پرمحتوا تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه افزود: هر قوم و ملتی یک هویت دارد و هویت بعنوان شناسانه و رمز بقای آن قلمداد می شود. مردم عرب خوزستان نیز هویت و تاریخ روشن و پرافتخاری دارند که به آن می بالند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود : هویت مردم عرب خوزستان دارای چهار عنصر و رکن اساسی بوده که عبارتند از اسلام، تشیع، عربیت و ایرانی بودن می‌باشند و این چهار ویژگی هویت آنان را نسبت به سایر اقوام متمایز می‌سازد و این عناصر بخوبی در شعر عربی خوزستانی تبلور و برجستگی یافته است.

حیدری در ادامه گفت: شاعران عرب خوزستان از صفات و ویژگی های بارزی برخوردارند که آنها از سایر همتایان شان در جهان اسلام و عرب چه از جهت سبک و چه محتوا و رویکرد متمایز کرده است، شعر عربی نقش ماندگاری در تاریخ اسلام ، تشیع و پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی داشته و دارد.

نماینده مجلس خبرگان با بیان خاطرات مقام معظم رهبری از دوران پیش از انقلاب و مصاحبت و ایشان با بزرگان و شعرای بنام عرب خوزستان در زندان و تبعیدگاه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری خاطرات شنیدنی و ارزنده از شعرای عرب بویژه در روزگار زندان رژیم طاغوت پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله سیدباقر نزاری ، شیخ حنش الیابر مجدم ، عبدالزهرا سلامی ، شهید محی الدین آل ناصر و مرحوم قاری و جابری دارند. ایشان به ما گفتند، این دوستان از من خواستند که هرشب منبر خطابه و حدیث داشته باشم و پس از پایان منبر یکی از آنها به شعرسرایی و توضیح و بیان سبک اشعار می پرداخت و من در زندان با اشعار مردم عرب خوزستان آشنا شدم ، معظم له با تجلیل از شهید محی الدین آل ناصر می فرمود: من زبان انگلیسی را از محی الدین آل ناصر آموختم و به او صرف و نحو عربی آموزش دادم.

به گزارش فارس، حیدری گفت: زمانی براساس رهنمود مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مقرر شد تا محفل شعر دفاع از انتفاضه فلسطین و مسجد الاقصی در محضر ایشان برگزار شود و برای این نشست حدود ۶۰ شاعر از کل کشور دعوت شدند که براساس تاکید مقام معظم رهبری سهم خوزستان ۳۰ نفر و بیشتر شاعران عرب بودند که ایشان هنگام شعرسرایی آنان، بطور کامل و دقیق به ابیات و کلام منظوم آنها توجه می کرد و این نشان از تعلق خاطر معظم له به شعر عربی و همچنین پیوند شاعران عرب خوزستانی با انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری