کد خبر:160365
پ

حمله جنگنده هاى آمریکا به پایگاه هاى حشدالشعبى در عراق: گروه هاى مورد حمایت ایران در عراق هدف قرار گرفتند

فارس: بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع گروه‌های مقاومت در غرب عراق، دولت واشنگتن رسماً مسئولیت این تجاوز نظامی را پذیرفت.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از نو اندیش ایرانیان؛
یک مقام نظامی آمریکایی بامداد چهارشنبه به شبکه «الجزیره» گفت که نیروهای این کشور هم‌اکنون مشغول انجام حملاتی به پایگاه‌های نظامی در غرب عراق هستند.


الجزیره به نقل از مقام آمریکایی گزارش داد که حملات به کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به عملیات‌های اخیر علیه پایگاه‌های این کشور انجام شده است.


مقام‌های آمریکایی می‌گویند این حملات را در واکنش به زخمی‌شدن تعدادی از نیروهای این کشور بر اثر حملات موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد انجام دادند.


فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «به ۳ پایگاه گردان‌های حزب‌الله در عراق که تحت حمایت ایران هستند، به‌صورت یکجانبه حملاتی را انجام دادیم».


«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز طی بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده در پاسخ به هدف قرار دادن سربازان آمریکایی حملات جدیدی را در عراق انجام داد».


طبق گزارش‌ها، آستین در این بیانیه تهدید کرد: «از اتخاذ اقدامات بیشتر برای دفاع از منافع خود تردید نخواهیم کرد ولی به دنبال تشدید درگیری در منطقه نیستیم».

تسنیم هم نوشت:

مسئولان دولت آمریکا از حمله هوایی این کشور به مواضع نیروهای الحشد الشعبی عراق در چند استان این کشور خبر دادند که نقض آشکار حاکمیت ملی عراق به شمار می‌رود.

لحظاتی بعد از اعلام وقوع انفجار در برخی از مناطق عراق مانند جرف النصر، مسئولان نظامی آمریکا حمله به نیروهای الحشد الشعبی عراق را برعهده گرفتند که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از نیروهای الحشد شده است.

شبکه المیادین لبنان و رسانه‌های عراقی بامداد امروز چهارشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه جرف النصر واقع در جنوب بغداد خبر داد.

شبکه المیادین  همچنین در خبری دیگر، از وقوع پنج انفجار در منطقه جرف النصر عراق خبر داد و همزمان رسانه‌های عراقی آمریکا را عامل این حمله هوایی (احتمالا پهپادی) دانستند.

منبع
نواندیش ایرانیان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری