کد خبر:83837
پ

حمایت نظامی غرب از رژیم صهیونیستی مصداق بارز تروریسم است!

دقایقی قبل سفیر فلسطین در انگلیس حمایت نظامی غرب از رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت میلیون‌ها فلسطینی طی هفت دهه گذشته شده است را مصداق بارز تروریسم نامید.

سفیر فلسطین حمایت نظامی غرب از رژیم صهیونیستی را مصداق بارز تروریسم خواند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حسام زملط این مطلب را در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی و در پاسخ به این سوال ادعایی مجری برنامه مطرح کرد که «آیا درک می‌کنید که چرا اسرائیل رهبران سازمانی (جنبش جهاد اسلامی) را که به لحاظ بین‌المللی تروریسم شناخته شده است، هدفی مشروع می‌داند؟»

وی گفت «باید به طور جدی درباره واژه تروریسم که طی نزدیک به ۷۵ سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته بحث کنیم» اما مجری سخنان وی را قطع و ادعا کرد که غرب جنبش جهاد اسلامی را یک سازمان تروریستی می‌شناسد.

سفیر فلسطین در همین پیوند تصریح کرد: چون غرب در سرکوب مردم فلسطین همدست است. همانطور که می‌دانید بیانیه بالفور در همین لندن صادر شد و از آن زمان تاکنون مردم فلسطین آواره شده‌اند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، بیانیه بالفور نامه‌ای بود که در سال ۱۹۱۷ توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر امور خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روچیلد»، سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد. در این نامه، وزیر امور خارجه انگلیس بر موضع مثبت دولتش برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد. بسیاری بیانیه بالفور را سرآغاز تلاش برای تأسیس رژیم صهیونیستی می‌دانند.

سفیر فلسطین در ادامه گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: اجازه دهید در باب تروریسم بحث کنیم، وقتی شما جنگنده‌های خود را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهید تا غزه را بمباران کند، ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار دهد، زنان و کودکان را به قتل برساند و خانواده‌های فلسطینی را با خاک یکسان کند، این مصداق دقیق تروریسم است.

زملط درحالی که مجری بی‌بی‌سی تلاش می‌کرد تا صحبت‌های او را قطع کند تصریح کرد: ما باید درباره استفاده از لفظ تروریسم دقت کنیم. مردم فلسطین طی ۷۵ سال گذشته هدف تروریسم دولتی بوده‌اند.

در این لحظه مجری برنامه، صدای خود را بالاتر برد و با قطع سخنان زملط این سوال ادعایی را مطرح کرد که چرا فلسطین با وجود درخواست جامعه جهانی، آتش‌بس با (رژیم) اسرائیل را نادیده می‌گیرد؟ سفیر فلسطین پاسخ داد: اتفاقا ما به دنبال جامعه جهانی هستیم تا به این وضع پایان دهد. وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به واسطه جنایات بی شماری که طی هفت دهه گذشته صورت داده، میلیون‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده است.

زملط به رغم تقلای مجری بی‌بی‌سی برای قطع صحیت‌های او خاطر نشان کرد: «این روایت که اسرائیل تابع حاکمیت قانون است و ما فلسطینیان همواره اقدامات فجیع صورت می‌دهیم غلط است و باید پایان یابد. اسرائیل بر اساس اعلام سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر از جمله عفو بین‌الملل انگلیس و دیده‌بان حقوق بشر آمریکا درحال تحمیل نظام آپارتاید است و مردم فلسطین حق دارند تا مطابق با قوانین بین‌المللی از خود دفاع کنند.»

وی یادآور شد: هنگامی که ما پرونده اسرائیل را به دیوان بین‌المللی دادگستری ارجاع می‌دهیم تا جنایات این رژیم آشکار شود، این انگلیس است که علیه ما رای می‌دهد و آمریکا هم اقدام ما را وتو می‌کند. بنابراین این غرب است که برای حفاظت از اسرائیل، فراقانونی رفتار می‌کند و تا زمانی که این مصونیت‌ها ادامه دارد متاسفانه شاهد افزایش آمار قربانیان فلسطینی خواهیم بود.

این مصاحبه در پی اظهارات قاطع و صریح سفیر فلسطین در کمتر از سه دقیقه به پایان رسید.

گفتنی است که شنبه گذشته نیز هزاران تن از طرفداران فلسطین به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین (موسوم به روز نکبت) در خیابان‌های لندن تظاهرات کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سردادند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری