کد خبر:140139
پ

حماس مواضع اتحادیه اروپا را «شرم آور و غیر انسانی» خواند

جنبش حماس بیانیه اخیر اتحادیه اروپا را پوششی اروپایی برای اشغالگران در ارتکاب جنایاتشان علیه کودکان و غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه دانست.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از میدل ایست نیوز: جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که اتهامات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده حماس از بیمارستان ها و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، واژگونی حقایق است.

به گزارش «الجزیره» در این بیانیه آمده است: اتهامات بورل پوششی اروپایی برای اشغالگران در ارتکاب جنایات بیشتر علیه کودکان و غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه است.

این بیانیه می افزاید: اظهارات خطرناک بورل که تصاویر، اعترافات و گزارشات معتبر بین المللی از جنایات اشغالگران را نادیده می گیرد، مردود می دانیم.

حماس در بیانیه خود، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عقب نشینی فوری از اظهارات «شرم آور و غیر انسانی» اش فراخواند.

پیش از این، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف فوری جنگ در غزه و ایجاد کریدور بشردوستانه از گذرگاه‌های مرزی و دریا برای کمک به ساکنان این منطقه شد.

این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شده، در ادامه با تاکید بر حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی و رعایت حقوق انسانی، خواستار دسترسی مستمر، سریع، ایمن و بدون مانع ساکنان غزه به کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی شد.

همچنین از حماس خواست همه گروگان‌های اسرائیلی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.

این بیانیه حماس را به استفاده از بیمارستان‌ها و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم کرده و گفته است غیرنظامیان باید اجازه خروج از منطقه جنگی را داشته باشند: این وضعیت به شدت بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تلفات وحشتناکی را بر غیرنظامیان و کارکنان پزشکی وارد می‌کند.

روز یکشنبه دو بیمارستان بزرگ غزه، الشفا و قدس، به خاطر محاصره نیروهای اسرائیلی، درگیری‌ها، کمبود دارو و قطع سوخت بسته شد.

اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه خود، خواستار ارسال فوری کمک‌های بهداشتی به بیمارستان‌های غزه شده است.

منبع
میدل ایست نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری