کد خبر:61457
پ

حل مشکل آب مردم خوزستان بدون برجام و بدون FATF

پروژه آبرسانی غدیر در استان خوزستان، که برای آن پیش بینی زمان اجرای ۳۶ماهه شده بود، به همت قرارگاه سازندگی خاتم سپاه و وزارت نیرو در ۱۰ ماه به نتیجه رسید و افتتاح گردید.


به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، پروژه آبرسانی غدیر در استان خوزستان، که برای آن پیش بینی زمان اجرای ۳۶ماهه شده بود، به همت قرارگاه سازندگی خاتم سپاه و وزارت نیرو در ۱۰ ماه به نتیجه رسید و افتتاح گردید.
این پروژه بزرگترین طرح آبی کشور بود.
عدم اجرای این پروژه طی ۱۲ سال گذشته از زمان کلید خوردن آن، که با بی‌توجهی و عدم تامین مالی مناسب دولتها به کُندی پیش می‌رفت، باعث شده بود تنش‌های آبی این استان به اوج برسد.
بی‌توجهی دولت‌های پیشین باعث شده بود که در اوج تنش‌های آبی خوزستان، این پروژه طی ۱۰ سال تا سال ۱۴۰۰ زیر ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.
با تاکیدات آقای رئیسی رئیس‌جمهور در سفر استانی مبنی بر اینکه مردم استان خوزستان در کمترین زمان ممکن از نعمت آب با کیفیت بهره‌مند شوند، این پروژه با تامین اعتبارات لازم، در دستورکار قرار گرفت و عملیاتی شد.
پروژه عظیم غدیر، آب شرب قریب به ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان در ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستا را تأمین خواهد کرد که با همت ‌و تلاش قریب به ۲۰۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی در مدت ۱۰ ماه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
دیروز تمامی پمپ‌های ایستگاه پمپاژ w2 (به‌عنوان ایستگاه اصلی انتقال دهنده آب دز به لوله‌های انتقال) به درستی عمل کرده و آب را به داخل لوله‌های انتقال آب پمپاژ کردند.
براساس دورنمای در نظر گرفته شده برای طرح غدیر تا افق ۱۴۲۵ امکان تامین آب شرب معادل ۴۵۰ میلیون متر مکعب در سال توسط این طرح از مبدأ دز مهیا شده و منابع تامین میان‌مدت این طرح از رودخانه دز از طریق کانال موسوم به W۲ انجام می‌پذیرد. این پمپ‌ها وظیفه انتقال آب شرب سالم و با کیفیت را از سرمنشأ دز به فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرهای هدف برعهده خواهند داشت.
براساس هدف‌گذاری پروژه، مردم خوزستان تا ۲۰ سال آینده با وجود این پروژه، از آب پایدار و با کیفیت برخوردار خواهند بود.
بر خلاف دولت آقای روحانی که طی ۸سال تمام مشکلات کشور از جمله حل مشکل آب خوردن مردم را هم به برجام و پذیرش لوایح استعماری FATF گره زده بود و در آخر کشور را با انبوهی از مشکلات تلنبار شده و صدها تحریم دیگر تحویل داد و رفت‌، دولت سیزدهم با تکمیل اَبرپروژه غدیر نشان داد که می‌توان با مدیریت صحیح منابع هم تامین مالی پروژه‌های کلان زیرساختی را در دستورکار قرار داد و هم پروژه‌های نیمه‌تمام خُرد در شهرهای کوچک‌تر را بدون نگاه به دستان بیگانگان به سرانجام رساند و کام مردم را شیرین کرد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه غدیر، با اشاره به مدیریت موفق تامین و مصرف برق در تابستان ۱۴۰۱ از سوی وزارت نیرو اظهار نمود: کمتر کسی فکر می‌کرد که با کمبودهای موجود، تابستان امسال خاموشی برق در بخش خانگی نداشته باشیم. اما مدیریت و همراهی و همکاری مردم و اصناف اثبات کرد که می‌شود با درست استفاده کردن از آب و برق و منابع به نحوی حرکت کرد که (علاوه بر تأمین برق صنایع)، در خانه ها خاموشی نداشته باشیم.

کلیدواژه : خوزستان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری