کد خبر:129362
پ

حفظ سهمیه امریه با مدرک کارشناسی برای شرکت‌های دانش بنیان

موسی کمالی، مشاور ستاد کل نیروهای مسلح، از حفظ سهمیه امریه با مدرک کارشناسی برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، براساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، فارغ‌التحصیلان پسر در مقطع کارشناسی که تاریخ اعزام آن‌ها به امریه شامل آذر ماه سال جاری به بعد است؛ امکان بهر‌مندی از تسهیلات امریه را نخواهند داشت و از تاریخ مذکور به بعد، هیچ فردی با داشتن مدرک کارشناسی نمی‌تواند سربازی خود را در قالب امریه سپری کند.

 پیش از ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح در این باره، طرحی تحت عنوان «سرباز فناوری»، در معاونت علمی و فناوری به افرادی که در شرکت‌های دانش‌بنیان کار می‌کنند، این تسهیلات در حوزه سربازی داده می‌شد که دوره سربازی خود را به عنوان امریه در همان شرکت بگذرانند. این طرح به دنبال آن است که افرادی که روی محصول دانش‌بنیان شرکت کار می‌کنند و در تولید این محصولات نقش کلیدی دارند شرکت را ترک نکنند و فعالیت دانش‌بنیان با اختلال مواجه نشود.

با این حال طبق ابلاغیه جدید، ستاد کل نیروهای مسلح از اعزام آذر ۱۴۰۲ سهمیه بهره‌مندی از تسهیلات نظام وظیفه امریه را برای مقطع تحصیلی کارشناسی بسته است و این اقدام، در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، به نوعی متناقض با افزایش ظرفیتی است که موافقت‌نامه آن را با معاونت علمی و فناوری امضا کرده است.

موسی کمالی، مشاور ستاد کل نیروهای مسلح نیز اعلام کرد: «سردار باقری دستور دادند این موضوع با همکاری معاون علمی رئیس جمهور ظرف ده روز بررسی و مشکل را برطرف کنند».

باید در نظر گرفت که با این ابلاغیه شرایط در شرکت‌های دانش‌بنیان برای جذب امریه بیش از پیش دشوارتر خواهد شد، بنابراین لازم است اقداماتی تسهیل‌کننده برای افزایش جذب امریه در این شرکت‌‌ها در کوتاه مدت صورت بگیرد.

منبع
برنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری