کد خبر:201966
پ

حضور ۴۵۳ پارادوومیدانی‌کار در انتخابی تیم ملی / رکورد جدید شکسته شد

مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در حالی با حضور ۴۵۳ ورزشکار زن و مرد زیر نظر IPC در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شد که از بین این تعداد تنها یک دوومیدانی‌کار موفق به شکستن رکورد آسیا شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی اصغر هادیزاده ، درباره مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که زیر نظر IPC در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات آخرین مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی برای شرکت در پارالمپیک پاریس است که با حضور ۴۵۳ ورزشکار (۲۶۷ مرد و ۱۸۶ زن) زیر نظر ناظر IPC برگزار شد که استقبال راضی کننده و قابل قبول بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ملی پوشان حاضر در مسابقات جام جهانی ژاپن و کسانی که سهمیه پارالمپیک پاریس را پیش از کسب کرده بودند در انتخابی تیم ملی حضور داشتند یا خیر؟ تصریح کرد: به جز ۱۴ ورزشکاری که حضورشان در پارالمپیک پاریس پیش از این قطعی شده بود، بقیه دوومیدانی‌کاران در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شرکت کرده بودند که از بین ۴۵۳ ورزشکار شرکت کننده با نظر کمیته فنی کمیته ملی پارالمپیک به احتمال زیاد ۵  تا ۶ نفر به ترکیب تیم اعزامی به پارالمپیک اضافه خواهند شد.

هادیزاده در پاسخ به این پرسش که در جریان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی آیا رکورد جدیدی نیز شکسته شد یا خیر؟ تصریح کرد: پرستو حبیبی تنها دوومیدانی کاری بود که توانست رکورد آسیا را در جریان مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جابجا کند که او نیز در ترکیب تیم اعزامی قرار خواهد گرفت.

هادیزاده همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حامد امیری و امان الله پاپی که در مسابقات جهانی ژاپن مدالشان به خاطر خطا پس گرفته شد در این مسابقات حضور داشتند؟ گفت: این دو دوومیدانی کار با توجه به سوابق و رکوردهایی که داشتند نیازی به حضورشان در مسابقات انتخابی نبود و در حال حاضر عضو تیم ملی هستند. این دو ورزشکار قرار است رکوردهایشان پس از برطرف شدن خطای پرتاب هایشان توسط کمیته ملی پارالمپیک مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر از عملکرد دوومیدانی‌کاران در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی راضی بودید؟ افزود: رکوردهایی که ثبت شد راضی کننده بود، سعی داریم  با سرمایه گذاری روی استعدادهای شناسایی شده تیم ملی قوی را برای دوره بعد داشته باشیم.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری