کد خبر:169597
پ

حجم ذخیره آب سد سیازاخ به ۷۷ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، گفت: حجم ذخیره آب سد سیازاخ در حال حاضر ۷۷ میلیون مترمکعب است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ آرش آریانژاد صبح امروز در جلسه اضطراری مدیریت بحران که با محوریت “آبگیری سد سیازاخ دیواندره” برگزار شد، با اشاره به بارندگی‌های اخیر، اظهار داشت: از آنجا که تمرکز جبهه بارشی اخیر، بیشتر در مناطق غربی استان به ویژه دیواندره بود، همچنین با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده پرباران در هفته جاری به کشور، این شرکت نسبت به تنظیم حجم مخزن با استفاده از بازگشایی دریچه‌های تخلیه‌کننده عمقی سد و سایر ظرفیت‌های دیگر اقدام کرده است.

وی بر پایش آنلاین ایستگاه‌های هیدرومتری ورودی و خروجی سد سیازاخ دیواندره تأکید کرد و گفت: دفتر مطالعات پایه منابع آب این پایش را به صورت مستمر انجام و گزارش کرده تا در صورت نیاز به تغییر در کنترل ورودی و خروجی‌های سد، تمهیدات آنی اعمال شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان عنوان کرد: با توجه به اینکه حجم ذخیره آب سد سیازاخ در حال حاضر ۷۷ میلیون مترمکعب است، در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی، گروه‌های گشت و بازرسی به صورت تمام وقت نسبت به گشت‌زنی در حریم رودخانه و مخزن سد اقدام و گزارش بروز را در اختیار این شرکت، قرار می‌دهند. 

آریانژاد تصریح کرد: برای مدیریت بحران باید شرایط حدکثری‌ را در نظر گرفت تا در مواقع مواجه با بحران با آمادگی کامل وارد عمل شد و این شرکت در مباحث مرتبط با مدیریت بحران و پدافندغیرعامل به صورت تمام وقت خصوصاً در ایام نوروز، آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها هستیم.

سد مخزنی سیازاخ در استان کردستان و در فاصله حدود ۷ کیلومتری شهرستان دیواندره و ۵۳ کیلومتری شهرستان بیجار واقع شده که شهریورماه امسال پس از گذشت ۲۰ سال شرایط آبگیری ۱۰۰ میلیون متر مکعبی آن مهیا شد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری