کد خبر:148594
پ

حجت الاسلام مرتضوی: عملیات طوفان‌ الاقصی فعال شدن بخش بسیار محدودی از عناصر محور مقاومت بود

معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: واقعیت این است که عملیات طوفان‌الاقصی و فعال شدن بخش بسیار محدودی از عناصر محور مقاومت، اولین تجربه آمریکایی­‌ها در مختصات جدید منطقه است.

عملیات طوفان‌الاقصی فعال شدن بخش بسیار محدودی از عناصر محور مقاومت بود

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا مرتضوی معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: این تحرکات ناشی از تهدیدی است که آن‌ها از جانب نیروهای مقاومت احساس می­‌کنند. واقعیت این است که عملیات طوفان‌الاقصی و فعال شدن بخش بسیار محدودی از عناصر محور مقاومت، اولین تجربه آمریکایی­‌ها در مختصات جدید منطقه است.

وی افزود: مختصاتی که اگر چه آن‌ها احتمالا چند سالی است با برخی ابعاد آن کم‌­ و بیش آشنا شده بودند، اما در عمل هیچ‌گاه با آن مواجه‌‌ای در سطح کنونی و غافلگیری‌­های متوالی و پی در پی را تجربه نکرده بودند، لذا به جای پاسخ­‌های تلافی‌جویانه، فعلا در صدد بالابردن سطح آمادگی خود برای رویارویی احتمالی هستند.

معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: طوفان ­الاقصی عملیاتی چند ساعته بود که همچنان پیامدهای آن ادامه دارد، پیامدهایی که بخشی از آن را البته باید در وسعت جنایات رژیم صهیونیستی مشاهده کرد و بخشی دیگر را در به چالش کشیده شدن بازدارندگی رژیم صهیونیستی و کابوس­‌هایی که احتمالا از این پس اجازه نخواهد داد کسی در سراسر اراضی اشغالی سری آسوده بر بالین گذارد.

مرتضوی گفت: اما شاید مهم‌تر از آن، مسأله آمریکا و برخورد انفعالی‌­اش در منطقه با تهاجماتی باشد که اکنون در حال تجربه کردن است.

 وی تأکید کرد: اینکه پس از عملیات طوفان‌­الاقصی، ناوهای آمریکایی با هدف جبران بازدارندگی از دست رفته رژیم صهیونیستی، وارد منطقه شدند و حالا خود به هدفی مستمر برای حملات متوالی و مکرر نیروهای مقاومت تبدیل شده‌­اند، نشان از شکست‌خوردگی سیاستی دارد که در برابر اتحاد بخش­‌های مؤثری از جهان اسلام، کنش­گری خود را از دست داده و فاقد راهبرد مشخصی در این کارزار است.

معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار کرد: اما همه این توفیقات در گروی نزدیکی نیروهای مخلص و مجاهد جهان اسلام به یکدیگر در حول محور حق است که با گسترده شدن آن، حتما به توفیقات بسیار بالاتر نائل خواهد شد.

مرتضوی بیان کرد: لذا رمز پیروزی مقاومت در قرابت نیروهای آن با یکدیگر است که می‌­تواند به عنوان یک الگوی عینی در پیش چشم همه ما مسلمانان در سراسر جهان با ملیت­‌ها و مذاهب مختلف باشد.

وی ادامه داد: اینکه سرمایه­‌گذاری دشمنان جهان اسلام با تشکیل گروه­‌های تکفیری چون داعش و … با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی نتوانست به مقصودی که می‌­خواست نائل شود، نباید ما را بفریبد که این تجربه شکست خورده، دوباره به آزمون در نخواهد آمد.

معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: بلکه باید بیش از پیش به حفظ و توسعه وحدت اسلامی همت گماریم و با بصیرتی اسلامی، مسائل را به اصلی و فرعی تقسیم کنیم و سهم هر یک را در جای خود قرار دهیم.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری