کد خبر:39550
پ

جیب فدراسیون فوتبال “خالی”است/ مسئولان هنوز راه‌حلی پیدا نکرده‌اند

فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته است تیم ملی را برای حضور در‌جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کند و این بسیار نگران کننده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی از ۳۰ آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود که شرایط این دوره از رقابت‌ها با ادوار گذشته کاملا متفاوت است.

هوای گرم و شرجی قطر باعث شد تا فیفا نسبت به تعویق زمان برگزاری مسابقات از خردادماه به آبان و آذرماه موافقت کند تا تیم‌ها در شرایط بهتری بتوانند در این بازی‌ها شرکت کنند.

همین امر باعث شده است تا تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تنها دو بازه زمانی فیفا دی در سال ۲۰۲۲ را برای آماده سازی هر چه بیشتر خود وقت داشته باشند.

تیم ملی ایران که به عنوان نخستین تیم صعود زودهنگامی به رقابت‌های جام جهانی قطر داشت در گروه B با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (ولز یا برنده اسکاتلند – اوکراین) باید بازی کند.

طبق برنامه‌ای که سازمان لیگ فوتبال ایران تنظیم کرده است رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری هشتم خردادماه به پایان می‌رسد تا تیم ملی ایران بتواند در بازه زمانی ۹ تا ۲۴ خرداد بازی تدارکاتی داشته باشد.

همچنین رقابت‌های لیگ برتر فصل آینده نیز قرار است هفته پایانی مردادماه یا اول شهریورماه آغاز شود اما تنها چند هفته پس از برگزاری آن بار دیگر به خاطر استفاده از فیفا دی از ۳۱ شهریور تا ۵ مهرماه باید با تعطیلی بازی‌های باشگاهی روبرو شویم تا دیدارهای تدارکاتی برگزار شود.

«بی‌پولی» فدراسیون و آشفتگی در روزهای حساس/ هیچ چیز سرجایش نیست!

میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود در حالی درباره انتخاب حریفان تدارکاتی اظهار نظر کرد که علاوه بر نداشتن پول نشان داد بی توجه به هر آنچه دراگان اسکوچیچ می‌خواهد تصمیم‌گیری می‌شود.

ماجدی در حالی خبر سخنگوی وزارت امور خارجه برای لغو بازی تدارکاتی با غنا و سنگال را تکذیب کرد که عنوان داشت این موضوع در حد یک پیشنهاد بوده و هیچ‌گونه قطعیتی در کار نبوده است.

ماجدی در پاسخ به اینکه آیا این پیشنهاد با اسکوچیچ نیز در میان گذاشته شده است عنوان کرد: این موضوع به او منتقل نشده است و تنها در حد اولیه مطرح بود.

سرپرست فدراسیون فوتبال که بارها در صحبت هایش خواستار کمک بخش های مختلف به این فدراسیون بود، برای تامین هزینه های جاری فدراسیون هم با مشکل مواجه شده و جیب خالی فدراسیون همه چیز را به هم ریخته و هیچ چیز سرجایش قرار ندارد. او در تلاش است تا با گرفتن پول از دولت یا جاهای دیگر نگرانی ها برای آینده تیم ملی را کاهش دهد.

راهکار ماجدی برای برگزاری بازی‌های دوستانه به تیم‌هایی نظیر نیوزلند بدون اطلاع سرمربی تیم ملی رسیده است. اسکوچیچ در حالی به استراحت رفته است که هیچ اطلاعاتی از برنامه‌ریزی فدراسیون برای برگزاری بازی‌های دوستانه ندارد.

«بی‌پولی» فدراسیون و آشفتگی در روزهای حساس/ هیچ چیز سرجایش نیست!

ماجدی بر خلاف حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال که او هم در ماه‌های اخیر نشان داد بدش نمی‌آید تبدیل به مرد محبوب فضای مجازی و رسانه‌ها شود صحبت از دیدار با برزیل و آرژانتین را به زمانی که پول به فدراسیون برسد موکول کرد.

سرپرست فدراسیون فوتبال که با خود درگیرترین هیأت رئیسه در رسیدن به پست و مقام در راهروهای فدراسیون دست و پنجه نرم می‌کند حفظ اسکوچیچ را نیز به بی پولی ربط می‌دهد.

در حقیقت سوال اینجاست اگر پول در بساز فدراسیون نشینان بود آیا آنها سراغ لوتار ماتئوس که چند روز پیش هم برای افتتاحیه یکی از باشگاه‌های پر سر و صدای بدنسازی به تهران آمده بود می‌رفتند یا اینکه کارلوس کی روش را که همچنان دوستانش تلاش زیادی برای باز گرداندن او می‌کنند به رأس کادر فنی تیم ملی می‌آوردند؟

«بی‌پولی» فدراسیون و آشفتگی در روزهای حساس/ هیچ چیز سرجایش نیست!

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از مهر، در هیاهوی بی تدبیری مدیران فعلی و قبلی فدراسیون فوتبال همین بس که ویزای کار سرمربی کروات پس از دو ماه تمدید می‌شود تا او با ناراحتی بابت دو هفته حضور اضافی در تهران زانوی غم در اتاق‌های مرکز ملی فوتبال بغل بگیرد اما با مدیر برنامه‌های خود و تعدادی از بازیکنان تیم ملی در رستوران‌های مختلف شب نشینی کند تا به نظر برسد او تکمیل کننده سناریوی بی توجهی به تیم ملی ایران در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری