کد خبر:110069
پ

جنبش فتح از مواضع حزب‌الله لبنان درباره فلسطین تقدیر کرد

در دیداری که اخیرا بین جنبش فتح و حزب الله لبنان برگزار شد جنبش فتح از حزب الله لبنان به علت حمایت حزب الله از فلسطین تقدیر کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، جنبش فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما ابتدا برای شهدایمان که در اردوگاه عین الحلوه به شهادت رسیدند و برای شهدای مقاومت اسلامی و ملی که در راه فلسطین جانشان را فدا کردند، آمرزش و برای زخمی شدگان بهبودی طلب می‌کنیم. ما از برادرانمان در حزب‌الله از جمله سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به دلیل مواضع ثابت‌شان در حمایت از مساله فلسطین و موضع‌شان درباره حوادث اخیر اردوگاه عین الحلوه قدردانی می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: مشارکت حزب‌الله در نشست‌های کنونی در منطقه صیدا با جنبش أمل، اسامه سعد، نماینده لبنانی و علما و شخصیت‌های ملی دلیلی بر تمایل حزب‌الله برای حفظ ثبات و امنیت در اردوگاه‌های فلسطینی است. مجوزهایی که از سوی طرف‌های غیر مرتبط صادر شده است هرگز روابط برادرانه ما را که با خون شهدا نوشته شده است، بر هم نمی‌زند.

چهارم اوت دیداری در سفارت فلسطین بین حزب‌الله و جنبش فتح برگزار شد. دو طرف در این نشست بر اجرای تمام بندهایی تأکید کردند که در نشست هیئت کاری مشترک در مقر جنبش أمل در صیدا با آن توافق شد. جنبش فتح در لبنان تنها طرفی است که از طریق دفتر اطلاع رسانی خود می‌تواند بیانیه‌ها و مجوزهای سیاسی را صادر کند.

همچنین حزب‌الله لبنان اعلام کرد که هیئتی از این حزب به ریاست زید ضاهر، مسؤول بخش صیدا از مقر فتح در این شهر بازدید و با فتحی ابوالعرادات، دبیر امور لبنان در جنبش فتح و سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) دیدار کرد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: این هیئت به فرماندهی فتح کشته شدن ابوشرف العرموشی، فرمانده نیروهای امنیتی فلسطین در صیدا و همراهانش را تسلیت گفت و این جنایت را که به امنیت اردوگاه عین الحلوه و ثبات آن و روابط میان لبنان و فلسطین لطمه می‌زند، محکوم کرد.

حاضران در این دیدار درباره پیامدهای حمله به این اردوگاه صحبت و از تمام مواضع طرف‌های لبنانی و فلسطینی قدردانی کردند.

از هفته گذشته اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان شاهد درگیری‌های مسلحانه میان هواداران جنبش فتح و گروه‌های رقیب است.

در این درگیری‌ها ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری