کد خبر:98198
پ

جنایت قرآن سوزی را در دادگاه های صالح بین المللی پیگیری می کنیم

دقایقی قبل یک عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع قرآن سوزی در کشور سوئد را از نهادهای مربوطه پیگیری خواهیم کرد، گفت: باید در دادگاه های صالح بین المللی این جنایت پیگیری و محکوم شود تا کسی دیگر جرأت چنین کاری را پیدا نکنند.

باقری: جنایت قرآن سوزی را در دادگاه های صالح بین المللی پیگیری می کنیم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حجت الاسلام مهدی باقری در محکومیت اقدام قرآن سوزی در کشور سوئد بیان کرد: قطعاً بحث دینداری و دیانت جزء حقوق اساسی بشر است که در تمامی ملت ها و کشورها پذیرفته شده است، هرچند که برخی نظام های سیاسی دنیا با اغراض سیاسی این حقوق را نادیده می گیرند و بی توجهی می کنند و چه بسا اینکه خودشان شیطنت می کنند و فضا را برای دین ستیزی افراد ستیزه جو و دشمنان خدا و دین خدا باز می کنند.

وی تصریح کرد: نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه تمام آزادگان دنیا، نه تنها مسلمین بلکه حتی مسیحیان و یهودیان دنیا نسبت به این نوع حرکات باید واکنش نشان دهند. دین مبین اسلام تمام ادیان و کتب الهی و آسمانی را محترم و واجب التعظیم دانسته و قطعاً جرایم اینچنینی در اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مجازات سنگینی دارد، چه برسد به اینکه قرآن هم باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر نوع جسارت و توهین به قرآن نتیجه اش خسارت محض دنیوی و اخروی برای خود این انسان های خبیث است، تأکید کرد: اتفاقاً این نوع رفتارها حرمت و ارزش قرآن را به جامعه جهانی معرفی خواهد کرد و امیدواریم که همه چه در ایران و چه در خارج از کشور بدانند آنچه که نقطه مشترک مسلمین و ادیان الهی است، همین قرآن کریم است که حفظ و ترویج قرآن طبیعتاً باعث وحدت بین مسلمین و آزادگان و همچنین متدینین و موحدین خواهد شد.

باقری در رابطه با پیگیری حقوقی این موضوع در نهادهای حقوقی بین المللی تصریح کرد: ضمن محکوم کردن این حرکت ها در کشور توسط دستگاه های مربوطه مانند دولت و قوه قضائیه و همچنین سمن ها و مجموعه های مردم نهاد، باید اقدامات حقوقی و قضائی را نیز در این خصوص انجام دهیم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در مجلس نیز به عنوان نماینده مجلس و عضو کمیسیون حقوقی و قضائی این موضوع را از نهادهای مربوطه پیگیری خواهیم کرد تا ان شاءالله در دادگاه های صالح بین المللی این جنایت پیگیری و محکوم شود و دیگران جرأت چنین کاری را پیدا نکنند.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری