کد خبر:200316
پ

جمع‌آوری ۴۵۰۰ زباله‌گرد از سطح پایتخت

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از جمع‌آوری ۴۵۰۰ زباله‌گرد از سطح شهر تهران خبر داد و گفت: قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نشده است.

جمع‌آوری ۴۵۰۰ زباله‌گرد از سطح شهر تهران

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از جمع‌آوری ۴۵۰۰ زباله‌گرد از سطح شهر تهران خبر داد و گفت: قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نشده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری اظهار داشت: در سال ۱۳۸۳ قانون مدیریت پسماند تصویب و در سال ۱۳۸۴ آئین‌نامه اجرایی آن تصویب شد و در این قانون و آئین‌نامه آن تولید، جمع‌آوری، نگهداری و بازیافت زباله مشخص شده است.

وی ادامه داد: از این قانون ۲۰ سال می‌گذرد و آنطور که باید این قانون اجرا نشده و تبعات آن را در پدیده زباله گردی در شهرهای مختلف مخصوصاً در کلان‌شهر تهران مشاهده می‌کنیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد، نتایج ارزشمندی حاصل شد و شهردار تهران اعلام کرد که با همکاری که همه دستگاه‌ها دارند، تا دهه فجر زباله گردی را در تهران جمع می‌کنیم البته این کار سختی است و اعلام کردیم که این تلاش در دستور کار باشد.

جلالیان تصریح کرد: طبق گزارشی که از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گرفتم؛ در شهر تهران حدود ۶ هزار زباله گرد داریم که از تعداد ۶ هزار زباله گرد، ۴۵۰۰ زباله گرد جمع‌ آوری شده و حدود ۱۵۰۰ نفر دیگر باقی مانده که امیدواریم با همکاری مردم و بقیه دستگاه‌ها هر چه زودتر زباله گردی جمع شود.

وی گفت: جمع کردن ۴۵۰۰ زباله گرد که زخمی بر پیکر شهر تهران است و لکه بسیار نازیبایی بر چهره پایتخت است کار بسیار بزرگی است.

منبع
مهر
کلیدواژه : استان تهران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری