کد خبر:198438
پ

جزییات پرداخت بیمه سلامت برای هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران از جزییات پرداخت بیمه سلامت بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون خبر داد.

جزئیات پرداخت بیمه سلامت بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران از جزییات پرداخت بیمه سلامت بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مریم آزادی معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به دیابت وابسته و غیر وابسته به انسولین در دیابت نوع ۱ و ۲ متعهد است، از محل صندوق صعب‌العلاج برای دستگاه گلوکومتر تا ۴۰۰ هزار تومان هر پنج سال یکبار هزینه‌ها را پوشش دهد.

وی ادامه داد: همچنین بیمار برای نوار اندازه‌گیری قندخون و سوزن می‌تواند از دو روش این خدمات را دریافت کند. اگر بیمار از مراکز تجهیزات پزشکی و داروخانه خدمت را دریافت کند باید مدارک خود را به اداره کل بیمه سلامت استان ارائه داده و از طریق خسارت متفرقه هزینه دریافت می‌شود.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همچنین این امکان از طریق داروخانه‌ها نیز فراهم شده است که فرد با ارایه گواهی پزشک از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده کرده و نوار چک قند خون و سوزن (لانست) را دریافت کند.

وی تصریح کرد: برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارایه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است.

آزادی همچنین گفت: برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارایه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است.

کلیدواژه : بیمه سلامت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری