کد خبر:161589
پ

جرمی کوربین: انگلیس باید از زوال اخلاقی خود در قبال فلسطین شرمنده باشد

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس تعلیق کمک مالی لندن به آژانس کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را مجازات جمعی فلسطینی‌ها خواند و گفت که انگلیس باید از زوال اخلاقی خود در قبال مردم فلسطین شرمنده باشد.

کوربین: انگلیس باید از زوال اخلاقی خود در قبال فلسطینی‌ها شرمنده باشد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، کوربین بامداد یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه از احتمال بالای نسل‌کشی در غزه خبر داد. امروز (شنبه) انگلیس در کنار کشورهای دیگر حمایت مالی از آنروا را تعلیق کرد. این مجازات جمعی است.

وی افزود: دولت ما باید از زوال اخلاقی خود در قبال فلسطینی‌هایی که از گرسنگی می‌میرند، شرمنده باشد.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ حکم ویژه خود در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد.

بر اساس این حکم، رژیم اسرائیل باید اقدامات لازم برای ممانعت از جنایت‌های کشتار علیه یک مجموعه انسانی را اتخاذ کند. این رژیم همچنین باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

این در حالی است که در شرایط سخت و بحرانی در غزه، برخی کشورهای غربی کمک‌های مالی خود را به آنروا تعلیق کردند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک مقام ارشد سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که مقامات اسرائیل، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات ۷ اکتبر مشهور به عملیات طوفان الاقصی در اختیار این نهاد قرار داده اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

به نوشته رویترز، ۹ کشور انگلیس، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، فنلاند، آمریکا، استرالیا و کانادا اعلام کرده‌اند که کمک‌های مالی خود را به آنروا تعلیق می‌کنند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری