کد خبر:30987
پ

جدید ترین عارضه ابتلا به کرونا چیست؟

محققان در تازه‌ترین پژوهش خود به یک عارضه جدید ویروس کرونا پی بردند که سلامتی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، به نقل از رویترز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد آسیب‌های رایج کووید-۱۹ در گلبول‌های قرمز باعث مشکلات عروق خونی می‌شود.

براساس مطالعات آزمایشگاهی که همچنین ممکن است راهی برای درمان این مشکل پیشنهاد کند، گلبول‌های قرمز ناکارآمد به آسیب‌های عروق خونی رایج در کووید-۱۹ شدید کمک می‌کنند.

محققان روز چهارشنبه در JACC گزارش دادند که یافته‌های جدید از خون ۱۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ با بیماری متوسط ​​و ۲۷ داوطلب سالم «اختلال عمیق و مداوم اندوتلیال» را به عنوان یک اثر ویروس کرونا تایید می‌کند. هر گونه اختلال در کارکرد لایه‌های درون رگی (اندوتلیال) می‌تواند در مرور زمان منجر به بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جدی شود. 

علی مهدی از بیمارستان دانشگاه کارولینسکا در استکهلم گفت: در مقایسه با گلبول‌های قرمز خون در افراد سالم، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مولکول‌های اکسید نیتریک مفید کمتری و مولکول‌های مضر مولد التهاب آزاد می‌کنند.

تیم تحقیقاتی این مطالعه دریافت مولکول‌های التهابی در ترکیب با افزایش سطح یک آنزیم خاص، به پوشش رگ‌های خونی آسیب می‌زند. این اختلال با داروهایی که سطوح طبیعی آنزیم را بازیابی می‌کنند و تولید مولکول های مضر را محدود می‌کنند، معکوس می‌شود. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری