کد خبر:24078
پ

جدیدترین بی‌ام‌دبلیو با تغییر رنگش چه مزایایی دارد؟

آلمانی‌ها در نسخه‌ جدید بی‌ام دبلیو فناوری را بکار گرفته‌اند تا راننده به واسطه تغییر رنگ خودرو هم شخصیت خود را بروز دهد، هم از این تحول لذت ببرد و هم زیر نور مستقیم خورشید ماشین را خنک‌تر نگه دارد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو از فناوری رونمایی کرده که به کاربر اجازه می‌دهد تنها با فشردن یک دکمه رنگ خودروی خود را تغییر دهد. این ویژگی به طور اختصاصی برای خودروی مفهومی و تمام الکتریکی «iX SUV» توسعه داده شده تا روکش بدنه خودرو را فناورانه‌تر کند. این شرکت خودروسازی، فناوری به کار رفته در نمای بیرونی این خودرو را پروژه‌ای تحقیقاتی و طراحی پیشرفته توصیف می‌کند.

پالت رنگ این فناوری محدود است و در حال حاضر تنها بین سیاه و سفید، چند سایه از خاکستری و راه راه روشن و تیره تغییر می‌کند. این تغییر رنگ با اعمال بار الکتریکی روی میلیون‌ها میکروکپسول با قطری به ضخامت موی انسان انجام می‌شود. این میکروکپسول‌ها حاوی رنگدانه‌های سیاه و سفید بوده و در مایعی محصور شده‌ای معلق هستند.

به گزارش اینترستینگ اینجنیرینگ، رنگدانه‌های سفید درون این میکروکپسول‌ها بار منفی و رنگدانه‌های مشکی بار مثبت دارند. با فشردن دکمه میدان الکتریکی اطراف این کپسول‌ها تغییر می‌کند، رنگدانه‌ها به سوی سطحی می‌روند که رنگ را تغییر می‌دهد. به گفته مدیر این پروژه؛ «این فناوری به راننده اجازه می‌دهد که جنبه‌های مختلفی از شخصیت خود را بروز دهد و از تغییر به وجود آمده لذت ببرد.» البته این فناوری بیش از یک حقه جالب است، رنگ‌های مختلف به خودرو اجازه می‌دهد تا در زیر نور مستقیم خورشید خنک‌تر باقی بماند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری