کد خبر:112641
پ

تیم ملی ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی پیش روشانس برد ۲ نشان دارد

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: تیم ملی چهار نفره کشورمان در بازی‌های آسیایی پیش رو، شانس برد ۲ نشان دارد.

تیم ملی ژیمناستیک ایران شانس برد ۲ نشان مسابقات آسیایی دارد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، عابد حقدادی روز یکشنبه در مجمع عادی سالیانه هیات ژیمناستیک کردستان در سنندج، اظهار کرد: این موفقیت می‌تواند فضای ورزشی کشور را نسبت به این رشته تغییر دهد.

وی با بیان اینکه هیات ژیمناستیک از فعال ترین هیاتهای کشور است، افزود: تیم کاری این هیات خدمات منسجم و توانمندی دارد که می‌تواند استعدادهای نابی را به ورزش کشور معرفی کند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: برای اینکه تنور مسابقات بعد از کرونا را در رده های سنی مختلف گرم و پرشور شود، مسابقات استعدادهای برتر با همکاری آموزش و پرورش برگزار شد.

وی ابراز امیدواری کرد خروجی المپیاد بدنه تیمهای ملی نوجوانان و جوانان را تشکیل دهد.

حقدادی اضافه کرد: سامانه جامع آنلاین فدراسیون راه‌اندازی شده و ورزشکاران خدمات لازم را از این طریق دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اختصاص تجهیزات مناسب در وهله اول برای تیم ملی است، افزود: د حال حاضر پیست استاندارد در کشور نداریم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: جامعه مخاطب ژیمناستیک کشور ۳۰۰ هزار نفر است که مهمترین سرمایه این رشته به شمار می رود و امیدواریم با عبور از حاشیه‌ها و با عملی کردن برنامه‌های در دست اجرا، هیات‌ها بتوانند با توجه به استقبال ورزشکاران و خانواده‌ها، خود را اداره کنند.

تیم ملی ژیمناستیک ایران شانس برد ۲ نشان مسابقات آسیایی دارد

تلاش برای حمایت بخش خصوصی از ورزش کردستان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست، با بیان اینکه هیات ژیمناستیک از هیاتهای فعال و پای کار در استان است، افزود: بیشترین مطالبه هیاتهای ورزشی به مسائل مالی بر می گردد.

آمنه غلام ویسی با اشاره به وجود استعدادهای توانمند در کردستان، ادامه داد: شکوفایی این استعدادها از ۳۷۰ هیات شهرستانی و ۵۰ هیات استانی اتنتظار می رود.

وی اضافه کرد: کردستان استانی صنعتی نیست و بیشترین حمایت از هیاتهای ورزشی را اداره کل ورزش و جوانان با اعتبارات دولتی انجام می دهد که بسیار محدود است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه محل‌هایی برای تامین و برنامه‌هایی برای مشارکت بخش خصوصی در تقویت ورزش استان در نظر داریم، اظهار کرد: هیات‌های ورزشی در راستای جذب مالی حامی تلاش کنند.

غلام ویسی از پیگیری تخصیص سالن اختصاصی ژیمناستیک بانوان خبر داد و افزود: یکی از مشکلات حال حاضر هیات‌های ورزشی، نبود دانش به روز بوده و لازم است برای بروزرسانی دانش مربیان تلاش شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: سال گذشته ۳۶۰ میلیون ریال برای هیاتهای شهرستانی و ۲۶۰ میلیون ریال برای هیات های استانی اختصاص یافت و امسال نیز ۴۰۰ میلیون ریال برای هیاتهای استانی و ۲۷۰ میلیون ریال برای هیاتهای شهرستانها تاکنون هزینه شده است.

فعالیت ۱۰ هزار ژیمناست در کردستان

رییس هیات ژیمناستیک کردستان هم با اشاره به سازماندهی حدود ۱۰ هزار ورزشکار در این رشته ورزشی، اظهار کرد: سال گذشته با فاصله‌گیری از کرونا فعالیت ورزشکاران بیشتر شد.

امید شیخ احمدی تاکید کرد: قهرمانان، سرمایه ژیمناستیک هستند و با تلاش مربیان و هیاتها این سرمایه ها حفظ شدند.

برگزاری اردوی تیم ترامپولین و فعال‌سازی آن در بانه و حضور در لیگ دسته یک و ۲، ارتقا سطح فنی مربیان داوران و ورزشکاران با ۱۷ مربی درجه یک و چهار مربی بین المللی از جمله فعالیتهای این هیات بود که وی به آن اشاره کرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری