کد خبر:157328
پ

توضیحات زاکانی در خصوص تهاتر هفت ملک شهرداری با ورزشگاه تختی

شهردار تهران توضیحاتی در خصوص تهاتر هفت ملک این نهاد با ورزشگاه تختی ارائه داد.

توضیحات زاکانی در خصوص تهاتر هفت ملک شهرداری با ورزشگاه تختی

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایلنا، علیرضا زاکانی، درباره تهاتر هفت ملک متعلق به شهرداری با وزارت ورزش و جوانان گفت: ما یک طرح ملی مصوب داریم که آزادراهی است و یک و نیم درصد بار ترافیکی کل تهران و پنج و نیم درصد بار ترافیکی شرق تهران را کم می‌کند. فقط منطقه ۱۵ نیست‌، منطقه ۱۴، ۱۳ و ۴ هم هستند. یعنی یک اتفاق بزرگ در شرق تهران می‌افتد و در واقع این آزادراه بسیار می‌تواند کمک کند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بخشی از این زمین‌های نظامی در تفاهم با ارتش، سپاه، مجموعه‌های نظامی و فراجا تامین می‌شود و یک بخش هم از مسیری عبور می‌کند که داخل ورزشگاه تختی است، البته در واقع در حاشیه ورزشگاه است و درحال حاضر انبار موتورهای راکد و اسقاطی است که تعهد شهرداری به آن‌ها است که برای‌شان بسازد و خدمت‌گذاری کند. معوض این زمینی که ما از ورزشگاه تختی می‌گیریم، یکسری از امکانات ورزشی خودمان را به وزارت ورزش ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: از این امکانات نزدیک به هزار و ۸۰۰ یا هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سابقا تحویل شده بود، لذا تغییر و تحول عملیاتی در خصوص اسنادش انجام شد، اگرنه که در گذشته ۲ ورزشگاه بزرگ ما از سال‌های گذشته و در دهه ۹۰ تحویل داده شده بود.

زاکانی افزود: ۵ مجموعه هم به آن‌ها اضافه شد که از مجموعه‌های ورزشی‌ شهرداری بود ما این‌ها را هم تقدیم سازمان ورزش کردیم که ماهیتش تغییر نمی‌کند ورزشی بوده و ورزشی می‌ماند. ما به ازای این تغییر و تحولی که شد، بنا شد به میزان اعتباری که هست برویم برای خودمان در قاعده هرم اجتماعی در نواحی و محلات ظرفیت‌های جدید ورزشی برای سازمان ورزشی‌مان ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که چند اقدام بزرگ باهم انجام شد، عنوان کرد: یک اقدام این است که در موضوع ترافیک، حمل و نقل و انتقال ظرفیت بود که یک کار بزرگ در شرق تهران انجام شد که از همه دستگاه‌های نظامی، نهادها و سازمان‌ها و وزارت ورزش و جوانان و سازمان ورزش و جوانان تهران باید تشکر کرد. در مرحله دوم هم هیچ تحلیل ظرفیت ورزشی انجام نشد بلکه قرار شد آن چیزی که با مسئولیت ما انجام می‌شد با مسئولیت وزارت ورزش انجام شود و نکته جدی این بود که دو سوم این امکان از قبل داده شده و برای سال‌های قبل و از شهردای قبل بود و چیزی حدود ۱۲ سال پیش اتفاق افتاده است و ما فقط تغییر و تحول اسنادی را انجام دادیم، ۵ مرکزی هم که از شهرداری تحویل وزارت ورزش شد بنا شد ما به ازای ریالی‌اش را در مناطق به توسعه زیرساخت‌های ورزشی اختصاص دهیم.

منبع
ایلنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری