کد خبر:197768
پ

تهدید متا به تعطیل کردن اینستاگرام و فیسبوک در اروپا؛ اتحادیه اروپا استقبال کرد

نهاد ناظر بر حفاظت از داده‌های اسپانیا دو محصول جدید متا را که قرار بود در انتخابات آینده اروپا به پلتفرم‌های اینستاگرام و فیس‌بوک اضافه شوند به طور موقت تعلیق کرد.

نرم‌افزار‌های ویژه متا برای انتخابات اروپا تعلیق شدندنهاد ناظر بر حفاظت از داده‌های اسپانیا دو محصول جدید متا را که قرار بود در انتخابات آینده اروپا به پلتفرم‌های اینستاگرام و فیس‌بوک اضافه شوند به طور موقت تعلیق کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نهاد ناظر بر حفاظت از داده‌های اسپانیا (AEPD) دستور داد دو محصول جدید متا که قرار بود در انتخابات آینده اروپا به پلتفرم‌های اینستاگرام و فیس‌بوک اضافه شوند به طور موقت تعلیق شوند.

به گفته این نهاد اسپانیایی، ابزار‌های جدید متا که «اطلاعات روز انتخابات» (EDI) و «واحد اطلاعات رأی دهندگان»  (VIU) نام دارند، به طور بالقوه مقررات حفاظت از داده‌های اسپانیا را نقض می‌کنند.

این نهاد اسپانیایی افزود که تنها شرط مجاز برای رأی دادن در انتخابات اروپا، داشتن تابعیت یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است، ولی متا بر اساس داده‌های موجود در نمایه‌های کاربران درباره شهر محل سکونت و همچنین آدرس آی پی آنها، به آنها اجازه می‌دهد که رأی بدهند.

یکی از سخنگویان متا در دفاع از این دو نرمافزار جدید گفت: «ابزار‌های انتخاباتی ما صرفاً برای احترام به حریم خصوصی کاربران و مطابق با مقررات حفاظت از داده‌های اسپانیا طراحی شده‌اند. ما حتی با وجود آنکه با ارزیابی نهاد ناظر اسپانیایی مخالف بودیم، ولی باز هم در این خصوص با آن همکاری کردیم.»

متا همچنین گفته است که قصد دارد برای تمام کاربران واجد شرایط اینستاگرام و فیس‌بوک در اتحادیه اروپا اعلان‌هایی بفرستند تا به آنها یادآوری کند که با استفاده از دو ابزار جدید متا رأی بدهند.

نهاد ناظر بر حفاظت از داده‌های اسپانیا در بیانیه‌ای گفت: «پردازش داده‌های پیش‌بینی‌شده توسط متا مغایر با مقررات حفاظت از داده‌های اسپانیا خواهد بود و اصول حفاظت از داده‌ها، قانونی بودن، به حداقل رساندن داده‌ها و محدودیت دوره نگهداری را نقض می‌کند. این پردازش داده‌ها «غیرضروری، نامتناسب و بیش از حد» است، زیرا شهروندان اتحادیه اروپا را که در خارج از کشور زندگی می‌کنند کنار گذاشته و شهروندان کشور‌های غیر اتحادیه اروپا را که در اروپا هستند هدف قرار داده است.»

به گفته نهاد ناظر بر حفاظت از داده‌ها در اسپانیا، جمع‌آوری داده‌های مربوط به سن کاربران موجه نیست، زیرا مکانیسم قابل اعتمادی برای تأیید سن گزارش‌شده توسط کاربر وجود ندارد.

منبع
انا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری