کد خبر:21613
پ

تلاش وزارت بهداشت برای پرهیز مردم از عادی‌انگاری

سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: انتظار می رود با ارائه به هنگام اطلاعات از سوی مسئولان وزارت بهداشت و تعامل رسانه ها، شاهد پرهیز مردم از عادی انگاری، تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل و تقویت پوشش واکسیناسیون در کشور باشیم.

محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، با اعلام اینکه نشست‌هایی با محوریت اومیکرون از روز شنبه چهارم دی ماه در ستاد وزارت بهداشت برگزار خواهد شد گفت: با توجه به قدرت بالای سرایت اومیکرون از سویه های قبلی و امکان رشد تصاعدی آمار مبتلایان به بیماری در کشور و پیرو اجلاس اضطرای روسای دانشگاه های علوم پزشکی و دستور وزیر بهداشت مبنی بر آماده باش بودن ۱۰۰ درصدی همه مراکز درمانی کشور، اهمیت اطلاع رسانی همه جانبه در این خصوص بیش از پیش ضروری است.

وی گفت: انتظار می رود با ارائه صحیح و به هنگام اطلاعات از سوی مسئولان وزارت بهداشت از یکسو و همراهی و تعامل رسانه ها از سوی دیگر، شاهد پرهیز مردم از عادی انگاری، تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل و تقویت پوشش واکسیناسیون به ویژه در تزریق دُز سوم در کشور باشیم. 

هاشمی گفت: سلسله نشست های خبری مسئولان و کارشناسان حوزه سلامت دو تا سه روز در هفته از روز شنبه چهارم دی ماه به صورت ویدئو کنفرانس در استودیو سلامت وزارت بهداشت برگزار و اطلاع رسانی لازم در این باره انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۱۳۱ هزار و ۱۶۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شد تا کنون ۵۹ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۳۸ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۲۲۸ نفر دُز دوم و چهار میلیون و ۳۶۱ هزار و ۵۵۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۴ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۱۷ دُز رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری