کد خبر:71712
پ

تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های نوروزی اصفهان به برند کشوری تبدیل شود

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: به دنبال این هستیم که رویدادهای نوروزی این شهر را به‌ برند رویدادهای نوروزی کشور تبدیل کنیم.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مجتبی شاهمرادی اظهار کرد: « اصفهان من، شهر زندگی » شعار محوری است که در این دوره مدیریت شهری با جدیت دنبال می‌شود در واقع با مطرح کردن این شعار به دنبال این هستیم که شاخصه‌های زیست پذیری شهری اصفهان بیش از گذشته ارتقا پیدا کند.

وی افزود: زیست پذیر در ابعاد گوناگون معنا پیدا می‌کند درواقع شهری همچون اصفهان در چند شاخصه مهم همچون بعد معنوی، تعلق شهری، اخلاق شهروندی و اخلاق حسنه اسلامی ارتقا پیدا می‌کند و این ارتقا در زندگی شهروندان اصفهان بر سایر مردم کشور که به این شهر سفر می‌کنند نیز تأثیرات مثبتی را خواهد گذاشت.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تأکید کرد: اصفهان همه شاخصه‌های یک شهر چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ زیرساخت، معنویت و عوامل غیرفیزیکی برای زیست پذیری را دارا است.

وی افزود: در حوزه‌ فرهنگی این شاخص‌ها خود را در قالب فعالیت‌های فرهنگی که جنس رویکرد شهر را نشان می‌دهد، ظاهر می‌کند که یکی از این فعالیت‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام نوروز است.

شاخص زیست پذیری اصفهان رویکرد کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر۱۴۰۲

وی اضافه کرد: به همین جهت است که در این دوره از مدیریت شهری یکی از سیاست‌گذاری مهم در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری برای نوروز این است که این فعالیت‌ها فقط مختص مسافران نوروزی نیست بلکه شهروندان اصفهان هم یکی از جامعه هدف‌های مهم این برنامه‌ها هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: سال ۱۴۰۲ شاهد تلاقی نوروز و ماه مبارک رمضان با یکدیگر هستیم به همین جهت در برنامه‌ریزی فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر سال ۱۴۰۲ سعی شده است که با رویکرد تخصصی و نگاه نو فعالیت‌ها و اقدامات تخصصی اجتماعی، فرهنگی، هنری و معنوی برنامه‌ریزی شود که در مجموع ۲۶ عنوان برنامه شاخص و هشت پروژه خدمت‌رسانی برای ایام نوروز برنامه‌ریزی‌شده است.

وی اظهار کرد: در برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۲ در کنار توجه به ذائقه فرهنگی و هنری شهروندان، رویکرد افزایش جذب گردشگر به شهر اصفهان لحاظ شده است و برنامه‌هایی تدارک دیده‌شده که همه طیف‌ها و گروه‌های سنی را به‌طور جداگانه و مجزا در برگیرد تا تجربه لذت‌بخش بیشتری برای مسافران نوروزی به شهر اصفهان فراهم شود.

توجه به گردشگری رویداد محور در برنامه نوروز ۱۴۰۲

شاهمردای با بیان اینکه گردشگری رویداد محور در دنیا یک متد است، افزود: بسیاری از شهرهای مطرح دنیا رویدادهایی را طراحی می‌کنند که مسافرین و گردشگران ویژه آن رویداد نسبت به سفر به آن کشور اقدام می‌کنند. تلاش ما در مدیریت شهری اصفهان این بوده است که با تجمیع برنامه‌ها در ستاد نوروزی و با کم کردن تعداد و کیفی سازی برنامه‌ها در واقع به سمت ایجاد برند و رویدادهایی حرکت کنیم که برای شهر اصفهان ماندگار و مانا باشند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: بر این اساس سعی شده که رویدادهایی نوروزی که شامل تفریح، بازی، سرگرمی و از نوع رویدادهای شاد و مهیج نوروزی است، بتواند در کنار هم سلایق مختلف و نیازهای مختلف مخاطبین و گردشگرانی که در ایام نوروز از نقاط مختلف کشور به اصفهان سفر می‌کنند را در کنار هم پوشش دهد.

رعایت عدالت توزیعی در برنامه نوروز ۱۴۰۲

وی اضافه کرد: سیاست بعدی شهرداری اصفهان در رویدادهای فرهنگی نوروز مربوط به پراکندگی جغرافیایی پروژه‌ها است. در این راستا تمرکز از یک نقطه و از یک منطقه حذف و سعی شده پروژه‌های مختلف در نقاط مختلف شهر تعریف شود تا طی آن به سمت عدالت توزیعی در طراحی برنامه‌ها حرکت کنیم. همچنین به‌ واسطه تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز توجه ویژه به این موضوع، متناسب با هویت شهری و تاریخ و تمدن اصفهان بوده است که این مهم خود یکی از شاخص‌های اصلی به لحاظ سیاست‌گذاری در برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۲ بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بابیان اینکه شعار ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با ۱۵ کمیته در نوروز ۱۴۰۲ «شهر رمضان، شهر زندگی» انتخاب‌شده است، گفت: در کنار شعار ستاد دائمی خدمات سفر، شعاری تحت عنوان«با همیم» برای همه رویدادهای فرهنگی نوروز ۱۴۰۲ در شهر اصفهان در نظر گرفته‌ شده است. در واقع شعار «با همیم» نشان‌دهنده کنار هم بودن، یکدلی، همرنگی و اتحاد ملت ایران است.

وی گفت: کنار هم بودن و همدل بودن تمام اقوام ایرانی نیز یک معنا دارد که از این معنا در طراحی برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۲ استفاده و بهره‌برداری شده است. به عنوان مثال در برنامه تحویل سال از موسیقی‌های اقوام برای اجرا دعوت‌شده و همه این موارد به معنای باهم بودن و همدل بودن است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری