کد خبر:191275
پ

تقویت سامانه بارشی حاضر در کشور در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه

کارشناس سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی حاضر در کشور در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این بارش‌ها تا روز پنجشنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

تقویت سامانه بارشی از روز دوشنبهکارشناس سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی حاضر در کشور در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این بارش‌ها تا روز پنجشنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،  وزارت راه و شهرسازی فریبا گودرزی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه اظهار کرد: برای امروز در شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، اما روز دوشنبه این سامانه بارشی تقویت می‌شود و غرب و جنوب غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و مناطقی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: روز سه‌شنبه انتظار می‌رود در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و استان‌هایی مثل چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد و شمال خراسان رضوی و استان کرمان نیز از این بارش‌ها بهره‌مند شوند. اگرچه این بارش‌ها تا روز پنجشنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده وزش باد در نیمه غربی کشور، روز دوشنبه در شرق و مرکز، روز سه‌شنبه در نوار مرکزی و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب شدت می‌یابد که در مناطق مستعد نیز سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

به گفته گودرزی آب‌های شمالی خلیج فارس فردا متلاطم خواهد بود و برای روز سه‌شنبه هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر شده است؛ بنابراین فعالان دریایی و هم‌وطنان در این مناطق باید توجه داشته باشند.

 وی افزود: در سه روز آینده آب‌های دریای خزر نیز همین شرایط را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی نیمه ابری است و بارش پراکنده در پی دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۲۹ و کمینه دما به ۱۸ درجه بالای صفر رسید. همچنین فردا نیز همین کمینه دما پیش‌بینی شده است.

منبع
میزان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری