کد خبر:15295
پ

تقلای مدیر روحانی برای حفظ کرسی مسئولیت/ نامه دردمندانه کارکنان کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد به وزیر ارشاد

جمعی از کارکنان کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور خواستار ورود وزیر ارشاد به پرونده عملکرد مدیر ستاد این کانون‌ها شده‌اند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مدیر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کشور با رایزنی با برخی از چهره‌های مذهبی، فرهنگی و سیاسی برای حفظ کرسی مسئولیت خود به تکاپو افتاده است.

برپایه این گزارش، به تازگی یکی از اعضای شورای سیاستگذاری این کانون‌ها نسبت به پایان حکم مسئولیت وی از ۴ ماه گذشته تذکر داده و مدیریت وی را غیرقانونی خوانده است.

در همین حال، جمعی از کارکنان کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کشور در نامه‌ای سرگشاده به محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای سیاست‌گذاری این کانون‌ها، خواستار تغییر و جابه‌جایی مدیرستادی این کانون‌ها شده‌اند.

متن نامه به شرح زیر است:

                                                                                   به نام خدا

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای محترم شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

سلام علیکم

با احترام،  همانگونه که مستحضرید، شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی( صلی الله علیه و آله)، مقابله اصولی با تهاجم فرهنگی دشمن و احیای نقش واقعی مساجد، در مصوبه ۳۰۲ مورخ ۱۸ اسفند ۱۳۷۱، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف به تشکیل و راه اندازی ستاد هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور نمود و آن ستاد را در به خدمت گرفتن تمامی ظرفیت های فرهنگی دستگاههای مختلف در این راستا، مکلف نمود.

حال با گذشت نزدیک به سه دهه از فعالیت های این ستاد و تشکیل شبکه عظیم و فراگیر ازکانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور و در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و نیز تشکیل دولت مردمی دکتر سید ابراهیم رییسی و با توجه به اینکه  مساجد در دسترس ترین و مردمی ترین پایگاه های فرهنگی کشور بوده و در همه نقاط شهری و روستایی فعالیت جدی دارند و می توانند نقشی بی بدیل در احیاء و ارائه فرهنگ دینی ، ملی و همچنین توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و تحقق عدالت اسلامی داشته باشند ، لازم است با نگاه جهادی و مردمی مدیری کارآمد ، شایسته، انقلابی  ، توانمند و آشنا به فعالیتهای قرآنی ، فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد و در طراز انقلاب اسلامی برای مجموعه ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور انتخاب و فاصله جدی بوجود آمده در چند سال اخیر دولت تدبیر و امید جبران و این مجموعه ارتقاء و حرکتی روبه رشد را دوباره آغاز نماید.

اگرچه بعضاً و در برخی از موارد اقدامات خوبی در ستاد کانون های مساجد کشور انجام شده که به نوبه خود از مدیریت مجموعه تشکر می نماییم ، امّا متاسفانه درمجموع و در چند سال اخیر، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورتوان ، ظرفیت ، زمان و امکانات خود را صرف امور ظاهری و اقدامات نمایشی نموده است که اکثر برنامه های آن فاقد پیوست مسجدی بوده و به جای سوق دادن جوانان و نوجوانان به حضور درمسجد و احیاء کارکرد های آن ، مدیران و اعضاء را به حضور در سامانه بچه های مسجد و صرفاً بارگذاری گزارشات، از فعالیت کانون ها در فضای مجازی سوق داده و به کسب امتیاز از آن سامانه مشغول شده اند.

 اطلاعات و گزارش های میدانی از  فعالیت های کانون ها و کتابخانه های مساجد حاکی از این است که، به علت عدم حمایت مالی حداقلی و برنامه های بومی مسجدی در دوره ریاست آقای ارزانی، فاصله بسیار عمیقی بین کانون ها و ستاد مساجدصورت گرفته و فعالان سالهای گذشته با رویکرد آتش به اختیاری و قطع امید از مدیریت و سیاستهای ستاد مساجد اقدام به فعالیت می کنند. تلاش های دغدغه مندان این عرصه در این سالها  به جای رشد و ارتقا و تعالی، فقط حفظ و نگهداشت نیروهای پرورش یافته در سالهای گذشته بوده است، و اذعان دارند اگر این روش ادامه یابد، تعطیلی فعالیت ها را شاهد خواهیم بود.

در پایان ما، به عنوان مجموعه ای از اعضا  و مدیران کانونی،  مدیران و کارشناسان ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن استقبال از رویکردها و برنامه های مسجد محور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی عزم و آمادگی خود را جهت گام برداشتن در این مسیر اعلام و امیدواریم بتوانیم در گام دوم انقلاب اسلامی و با انتخاب مدیر متعهد و کارآمد ،با همفکری و همراهی هم اقدامات اثرگذاری را در حوزه فرهنگ و هنرانجام و در رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) گامی موثر برداریم . ان شاالله. برهمین اساس از رئیس و اعضای محترم شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تقاضامندیم تا با تغییر ریاست ستاد (حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی)  در سرعت بخشیدن به حرکت مجموعه مردمی کانون های مساجد و قرارگرفتن در مسیر درست حرکت خود، شاهد جهش فرهنگی مفیدی در سطح کشور باشیم . انشاالله

والسلام علیکم

و من الله التوفیق

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری