کد خبر:139534
پ

تعداد خبرنگاران کشته‌شده در درگیری رژیم صهیونیستی به ۴۰ نفر افزایش یافت

کمیته حفاظت از خبرنگاران اعلام کرد که تعداد خبرنگاران کشته‌شده در درگیری رژیم صهیونیستی و حماس طی پنج هفته گذشته، به ۴۰ نفر افزایش یافته است

افزایش شمار خبرنگاران کشته‌شده در درگیری‌های فلسطین و اسرائیل به ۴۰ نفر

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، کمیته حفاظت از خبرنگاران اعلام کرد که تعداد خبرنگاران کشته‌شده در درگیری رژیم صهیونیستی و حماس طی پنج هفته گذشته، به ۴۰ نفر افزایش یافته است.

این کمیته به نقل از سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی و روزنامه «الدستور» مستقر در قاهره، اعلام کرد که جدیدترین فردی که جان خود را از دست داد، «احمد القره» خبرنگار- عکاسی بود که در حمله روز جمعه در نزدیکی خان یونس کشته شد.

بر اساس گزارشکمیته حفاظت از خبرنگاران، از میان روزنامه‌نگارانی که در جریان این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند، ۳۵ نفر فلسطینی، چهار نفر اسرائیلی و یک نفر لبنانی هستند.

این گروه مدافع روزنامه‌نگاران اعلام کرد که درگیری‌های جاری مرگ‌بارترین دوره برای روزنامه‌نگاران از زمانی که است که این گروه در سال ۱۹۹۲ میلادی آغاز به بررسی این روند کرده است.

در این بیانیه آمده است: «کمیته حفاظت از خبرنگاران همچنین در حال بررسی گزارش‌های تأیید نشده متعدد درباره کشته‌شدن، مفقود شدن، بازداشت، زخمی شدن یا تهدید شدن خبرنگاران و آسیب‌دیدگی دفاتر رسانه‌ها و خانه‌های خبرنگاران است».

منبع
ایلنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری