کد خبر:139728
پ

تصویب ۲۲ طرح سرمایه‌گذاری در شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از تصویب ۲۲ طرح سرمایه‌گذاری در شورای برنامه‌ریزی استان خبر داد و گفت: عمده این طرح‌ها در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی هستند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مهرداد نیکو در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز، ۲۱ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز مباحث مربوط به طرح‌های سرمایه‌گذاری مصوب کارگروه زیربنایی استان مورد بررسی قرار گرفت و ۲۶ طرح سرمایه‌گذاری در این زمینه بررسی شد.                                               

به گزارش ایسنا، وی افزود: عمده این طرح‌های مطرح‌شده در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در خوزستان بود و از ۲۶ طرح عنوان شده، ۲۲ طرح برای اجرا در شهرهای مختلف خوزستان به تصویب رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه امروز بحث الحاق اراضی به شهرهای امیدیه و ماهشهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود تا زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تامین شود.

نیکو عنوان کرد: خوشبختانه برای هر دو شهر بحث الحاق اراضی به شهرها مورد تصویب قرار گرفت و برای طی بقیه مراحل قانونی به شورای عالی معماری و شهرسازی فرستاده می‌شود زیرا هر دو شهر بالای ۵۰ هزار نفر هستند.

وی با اشاره به بحث میدان میوه و تره‌بار شهرستان کارون اظهار کرد: با توجه به اینکه باید از کمیسیون نظارت صنفی تاییدیه‌ای دریافت می‌شد، این تاییدیه دریافت شد اما پس از بحث‌های انجام شده قرار است از طریق مشارکت با شهرداری و یا به صورت تعاونی این طرح اجرایی شود.

در دو حوزه سرمایه‌گذاری در خوزستان خلاء داریم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در خصوص بحث سرمایه‌گذاری در خوزستان گفت: در دو حوزه سرمایه‌گذاری در خوزستان دارای خلاء هستیم و عمده مجوزات سرمایه‌گذاری را برای این بخش‌ها صادر می‌کنیم که یکی از آن‌ها بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است.

نیکو ادامه داد: خوزستان اولین تولیدکننده محصولات کشاورزی است اما هجدهمین استان در زمینه صنایع تبدیلی در کشور هستیم و باید این وضعیت را ارتقا دهیم و از این رو به طرح‌های متعدد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی مجوز داده می‌شود.

وی افزود: حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که خوزستان در آن دچار خلاء است و باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار در این حوزه بیشتر اقدام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: حدود ۳۰ درصد از صنایع بالادستی پتروشیمی در خوزستان فعال هستند اما فقط حدود ۳ درصد از صنایع پایین دستی این حوزه در خوزستان فعال است و از این رو باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شود.

نیکو عنوان کرد: یکی از راهبردها در این حوزه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی است و در این زمینه قرار است منطقه ویژه پتروشیمی ۲ در مسیر ماهشهر و هندیجان و همچنین شهرک انرژی در امیدیه، صنایع پایین دستی پتروشیمی را در خود جای دهند و زمینه ساز توسعه و ایجاد اشتغال شوند.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری