کد خبر:111755
پ

تسهیلات اشتغال آفرین سفر رییس جمهور به گلستان محقق شد

استاندار گلستان به تصویت ۱۱۲ هزار میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال آفرین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۲ درصد این تسهیلات جذب شده که از این بابت گلستان رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

۶۵ درصد تسهیلات اشتغال سفر ریاست جمهوری به گلستان محقق شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی محمد زنگانه عصر جمعه در جلسه شورای اداری مشترک استان گلستان با شهرستان گنبدکاووس، افزود: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع ۳۸ هزار شغل در این استان ایجاد شده که ۱۸ هزار شغل آن پایدار بوده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال آفرین مصوب سفر اول رییس دولت سیزدهم به گلستان براساس شاخص‌هایی مانند فقر، توسعه نیافتگی و توسعه متوازن بین ۱۴ شهرستان استان توزیع شده است، اضافه کرد: امسال هم از مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ابلاغی به استان، تاکنون هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

زنگانه از جذب ۵۷ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل زیرساخت های حوزه برق این استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار از شرکت برق منطقه‌ای مازندران – گلستان مطالبه گری شد که ۱۳ هزار میلیارد ریال آن تا هفته دولت و یا در سفر دوم رییس جمهور محقق خواهد شد.

به گفته وی، هشت هزار میلیارد ریال از اعتبارات پروژه‌های افتتاحی برق گلستان، مختص شهرستان گنبدکاووس است.

۶۵ درصد تسهیلات اشتغال سفر ریاست جمهوری به گلستان محقق شد

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت تلاش جدی مدیران دستگاه های اجرایی برای استیفای حقوق مردم استان از منابع ملی و منطقه ای در بخش‌های گوناگون، گفت: هم اکنون دستگاه‌های قضایی، امنیتی و نظارتی حامی مدیرانی که چنین اعتباراتی را جذب کنند، هستند و این یک فرصت طلایی برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی استان گلستان خواهد بود.

زنگانه افزود: گلستان در حوزه برق و زیرساخت‌های آن ۴۰ سال عقب ماندگی دارد که بایستی با کار و تلاش مضاعف و جذب اعتبارات لازم آن را جبران کنیم ضمن اینکه شرکت توزیع برق استان باید نسبت به ۲ مداره کردن خطوط انتقال برق شهرستان مرزی مراوه‌تپه که ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، در اسرع وقت اقدام کند.

وی همچنین با تمجید از عملکرد دولت سیزدهم در استان گلستان، تصریح کرد: در این دولت اقدمات تحولی بسیار خوبی انجام شده که احیای برخی پروژه‌های راکد و یا اثربخش از جمله خلیج گرگان، پتروشیمی گلستان، فاضلاب شهری گنبدکاووس، نیروگاه برق علی آباد، منطقه آزاد تجاری اینچه برون و تکمیل زیرساخت‌های حوزه آب و برق تنها بخشی از عملکرد دولت طی ۲ سال گذشته بوده است.

زنگانه با بیان اینکه دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته در ۴۰ محور گوناگون اقدامات تحولی انجام داده و گلستان در بهره‌مندی از خدمات دولت از بهترین استان‌ها در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: دولت با این اقدمات بذر امید و ایمان را در دل مردم زنده کرد و این مهمترین ویژگی دولت انقلابی و جهادی آیت الله رییسی است.

استاندار گلستان با تاکید برضرورت اطلاع رسانی از خدمات و عملکرد دولت برای مردم، ادامه داد: دولت سیزدهم برای همه بخش‌ها برنامه دارد و از آن حمایت می‌کند و مانند برخی دولت‌های گذشته، پوپولیستی نیست.

وی، دولت سیزدهم را دولتی مظلوم دانست و گفت: در عین مظلومیت، دولت سیزدهم در سکوت کارهای خود را پیش می برد ضمن آنکه در مساله عدالت و توسعه متوازن و همه جانبه نیز اعتقاد راسخی دارد.

زنگانه به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی مصوب سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان هم اشاره کرد و گفت: سهم گنبدکاووس از این اعتبارات ۱۸ هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون بالغ بر چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی ضمن برشمردن برخی پروژه‌های عمرانی گنبدکاووس از جمله فاصلاب شهری، بهسازی جاده‌های ارتباطی، طرح‌های عمران روستایی، آبخیزداری، مدرسه سازی، بهداشت و سلامت، بهسازی آب بندان‌ها و آبرسانی، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات این پروژه‌ها تخصیص یافته است و تعدادی از آنها نیز به بهره‌برداری و یا در آستانه افتتاح قرار دارند.

به گفته زنگانه، دولت سیزدهم تنها در حوزه رفع تنش آبی گلستان طی ۲ سال اخیر افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است، ضمن اینکه اعتبارات بخش تملک دارایی های سرمایه‌ای این استان از ۱۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ به ۱۶۳ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار گلستان همچنین از رشد اقتصادی سه درصدی استان درسال گذشته خبر داد و گفت: این میزان رشد در حالی ایجاد شده که میانگین رشد اقتصادی استان در سال‌های دهه ۹۰ تنها ۱.۷ درصد بوده است.

وی افزود: با این میزان رشد اقتصادی، گلستان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و جزو سه استان برتر کشور در رشد اقتصادی مثبت همزمان در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بوده است.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی بخش صنعت گلستان هم ۷.۹ درصد بوده است که پنجمین رشد را در بین استان‌های کشور داشته است.

وی همچنین وحدت و پرهیز از منازعه را برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای گلستان مفید دانست و افزود: خوشبختانه وحدت خوبی بین اقوام و مذاهب ساکن در این استان وجود دارد و بایستی وحدت بین مدیران و گروه‌های سیاسی هم بیشتر شود.

زنگانه ادامه داد: دولت در استفاده از ظرفیت نخبگان اقوام هم در گلستان خوب عمل کرده و هم اکنون تنها در گنبدکاووس ۲۱ رییس اداره از ۶۵ اداره موجود و ۳۷ رییس شعبه بانکی از مجموع ۷۰ شعبه بانکی این شهرستان از اهل سنت هستند.

دراین جلسه که معاونین استاندار گلستان، مدیران کل ستادی و اجرایی استان به همراه ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار ویژه، مدیران گنبدکاووس و نماینده مردم این شهرستان مرزی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، ۶۵ مصوبه و پروژه عمرانی، خدماتی و صنعتی برای رفع عقب ماندگی‌های زیرساختی این شهرستان تصویب شد و مدیران کل موظف به اجرای کامل آن در بازه زمانی تعیین شده، شدند.

گنبدکاووس با ۴۰۰ هزار جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری