کد خبر:175674
پ

ترکیه نشست امنیتی با مقامات منطقه عملیات «چنگال قفل» در شمال عراق برگزار کرد

وزارت دفاع ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یک نشست امنیتی را با مقامات محلی منطقه عملیات «چنگال قفل» در شمال عراق برگزار کرده است.

نشست مسوولان نظامی ترکیه و عراق با محوریت امنیت مرزی

وزارت دفاع ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یک نشست امنیتی را با مقامات محلی منطقه عملیات «چنگال قفل» در شمال عراق برگزار کرده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه ای، به برگزاری نشستی بین مسوولان نظامی این کشور با مقامات محلی مناطق مرزی شمال عراق اشاره و تأکید کرد که عملیات نظامی این کشور با هماهنگی کامل نیروهای نظامی عراق انجام می شود.

این وزارتخانه تأکید کرد: فرمانده ارتش دوم ترکیه و هیأت همراه وی، نشستی را با مسوولان محلی عراقی درباره امنیت مرزها برگزار کردند.

وزارت دفاع ترکیه افزود: در این نشست که در منطقه عملیات «چنگال قفل» برگزار شد، امنیت نوار مرزی بین ۲ کشور مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این بیانیه، در نشست مذکور، درباره تدابیر لازم برای افزایش امنیت شهروندان عراقی نیز بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ارتش ترکیه ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ عملیات «چنگال قفل» را علیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مناطق متینا، زاب، افشین و باسیان در شمال عراق آغاز کرد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری