کد خبر:19767
پ

ترس از امیکرون آمریکایی‌ها رامجبور به واکسیناسیون کرد

ترس از نوع جدید ویروس کرونا، آمریکایی ها را وادار کرده است تا برای دوزهای تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ با سرعت بی سابقه ای صف بکشند.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، افزایش احتمالی ابتلا به ویروس کرونا به دلیل سردی هوا و گذراندن زمان بیشتری در داخل فضاهای بسته بیشتر شده است و این در حالی است که آمریکا برای مقابله با نوع جدید با قابلیت انتشار بالای این ویروس، امیکرون، آماده می شود.

حتی با وجود واکسن‌هایی که به‌طور گسترده و رایگان در دسترس هستند، در این کشور امسال نسبت به سال ۲۰۲۰ قربانیان بیشتری بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، و دلیل آن چیزی جز مسری‌تر بودن نوع دلتا و خودداری مردم از زدن واکسن کووید-۱۹ نیست.

از ابتدای سال میلادی، بیش از ۴۵۰۰۰۰ نفر در ایالات متحده پس از ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند، یا به بیانی دیگر ۵۷ درصد از کل مرگ و میرهای ایالات متحده از زمان شروع این بیماری، بر اثر ویروس کرونا بوده است.

کارشناسان بهداشت می گویند که مرگ و میر امسال بیشتر در بیماران واکسینه نشده بود. با وجود پیشرفت در مراقبت از بیماران کووید و گزینه های درمانی جدید مانند آنتی بادی های مونوکلونال، مرگ و میر افزایش یافته است.

بر اساس تحلیل رویترز، سایر کشورها در ۱۱ ماه گذشته سرانه مرگ و میر کم‌تری بر اثر این ویروس داشته اند.

بر اساس تحلیل رویترز، در میان ثروتمندترین کشورهای گروه هفت (G7)، ایالات متحده از نظر سرانه مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ بین اول ژانویه تا ۳۰ نوامبر بدترین رتبه را دارد.

نرخ مرگ و میر در ایالات متحده سه برابر بیشتر از کشور همسایه کانادا و ۱۱ برابر بیشتر از ژاپن است.

حتی زمانی که ایالات متحده با گروه بزرگتری از کشورهای ثروتمند که به واکسن دسترسی دارند مقایسه می شود، در رتبه آخر قرار می گیرد. در میان ۳۸ عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، ایالات متحده در رتبه ۳۰ قرار دارد. تنها مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک، لیتوانی، لتونی، کلمبیا، لهستان و اسلوونی تعداد مرگ و میر بیشتری بر اثر کرونا نسبت به آمریکا داشته اند. نیوزلند کمترین میزان را داشت.

در مقایسه با اتحادیه اروپا، نرخ مرگ و میر در ایالات متحده ۱٫۳ برابر سرانه مرگ و میر گزارش شده در ۱۱ ماه گذشته نسبت به کل بلوک است.

در میان بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه که توسط رویترز ردیابی شده است، ایالات متحده در رتبه ۳۶ مرگ و میر قرار دارد.

بر اساس آمار رویترز، ایالات متحده بالاترین تعداد گزارش شده مجموع مرگ و میر ناشی از COVID-19 را در جهان دارد و در جایگاه بعد برزیل و هند هستند. این کشور با تنها ۴ درصد از جمعیت جهان، حدود ۱۴ درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده COVID-19 و ۱۹ درصد موارد در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور قرار است به زودی از ۵۰ میلیون مبتلا به ویروس کرونا فراتر رود.

تعداد افراد مبتلا جدید در ایالات متحده به طور متوسط ​​​​حدود ۱۲۰۰۰۰ در روز است که میشیگان بیشترین موارد ابتلا در روز را دارد. به گفته انجمن بهداشت و بیمارستان میشیگان، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بیمارستان‌های میشیگان را در سطوح بی‌سابقه پر می‌کنند و از هر چهار نفر آنها سه نفر واکسینه نشده‌اند.

دانشمندان هنوز در حال ارزیابی تاثیر نوع جدید امیکرون و اینکه آیا واکسن‌ها می‌توانند محافظت کافی در برابر آن ایجاد کنند، هستند.

نوع دلتا همچنان نسخه غالب ویروس در ایالات متحده است. داده های CDC نشان می دهد که تقریباً ۶۰٪ از جمعیت ایالات متحده به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه شده اند.

ترس از نوع جدید ویروس کرونا، آمریکایی ها را وادار کرده است تا برای دوزهای تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ با سرعت بی سابقه ای صف بکشند. کمتر از یک میلیون نفر در روز، هفته گذشته دوزهای تقویت کننده یکی از سه واکسن مجاز را دریافت کردند که بالاترین میزان از زمانی است که اجازه برای تزریق دوز تقویت کننده صادر شده است.

دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در جلسه توجیهی کاخ سفید در روز سه شنبه گفت: «ما باید در این لحظه با هم عمل کنیم تا به موارد فعلی که عمدتاً دلتا هستند، رسیدگی کنیم و خود را برای احتمال درگیری با امیکرون بیشتر آماده کنیم.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری