کد خبر:86249
پ

تخم نوغان رایگان در سه شهرستان کردستان جهت توسعه نوغانداری توزیع شد

تخم نوعان در راستای توسعه نوغانداری به طور رایگان در شهرستان‌های سنندج، کامیاران و بانه توزیع شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمد بیانی روز سه‌شنبه اظهار کرد: چندین کلاس ترویجی و آموزش نوغانداری از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور شناسایی افراد علاقه مند و ترغیب به فعالیت بیشتر در این حوزه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ جعبه تخم نوغان به منظور توسعه نوغانداری، تشویق و ترویج این حرفه در اختیار ۱۳ بهره‌بردار با هدف کمک به معیشت و توان‌افزایی ساکنان روستاها بویژه زنان روستایی قرار داده شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه عمده مشکل این حوزه نبود توتستان های بزرگ و متراکم در سطح استان است، افزود: تولید نهال توت اصلاح شده، واگذاری اراضی ملی به افراد آموزش دیده و علاقمند در قالب تعاونی و صندوق های خرد زنان با هدف ایجاد توتستان های متراکم در استان و پیگیری صنایع تکمیلی و ابسته به این حرفه برای تبدیل پیله به نخ ابریشم از جمله برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

بیانی اظهار کرد: حدود ۴۵ روز زمان نیاز است تا تخم های کوچک و سیاه رنگ نوغان ثمربخش و به پیله های ارزشمند ابریشم تبدیل شوند و به عنوان فعالیت اقتصادی جانبی در کنار کشاورزی و باغداری رونق بخش معیشت روستاییان باشد.

وی با بیان اینکه در هر جعبه نوغان سفارشی ۲۷ هزار تخم نوغان وجود دارد، افزود: برای پرورش نوغان به ۲۵ مترمربع فضا و حدود ۸۰۰ کیلوگرم برگ توت نیاز است.

تخم نوعان در راستای توسعه نوغانداری به طور رایگان در شهرستان‌های سنندج، کامیاران و بانه توزیع شد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری