کد خبر:24575
پ

تبلیغات گسترده تلویزیونی این افشانه، خاطره کرم حلزون را زنده می کند!

مدتی است که تبلیغات مشابه و گسترده ای در شبکه های پربیننده تلویزیون نمایش داده می شود که یاد و خاطره کرم قلابی حلزون را در یادها زنده کرده است

به یاد داریم که در سال ۹۲، آگهی تلویزیونی گسترده ای برای مدتی طولانی در صداوسیمای ایران برای تبلیغ فروش کرم حلزون پخش شد.

در این آگهی توضیح داده می شد که با استفاده از ترشحات حلزون، کرم و صابونی برای تقویت پوست تولید می شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پس از مدتی که پخش این آگهی ادامه داشت ناگهان وزارت بهداشت وقت اعلام کرد کرم حلزون غیرواقعی است و اصولا خبری از حلزون نیست و آنچه به این نام تولید و فروخته می شد نامستند بوده است. پس از این اعلام، صداوسیما هم پخش این آگهی را متوقف کرد.

مدتی است که تبلیغات مشابه و گسترده ای در شبکه های پربیننده تلویزیون نمایش داده می شود که یاد و خاطره کرم قلابی حلزون را در یادها زنده کرده است. در این تبلیغ پرتکرار، افشانه نرم کننده مو با ادعای عصاره آلوئه ورا با قیمت ۲۲۰ هزار تومان! ناقابل به مردم معرفی می شود. و دو خانم و یک آقا با ظاهری جذاب، بارها این افشانه را به یکدیگر توصیه می کنند و این کالا، تنها با یک پیامک به درب منزل فرستاده می شود. و هیچ خبری از محصولات تولیدی دیگر با این برند یا کارخانه سازنده آن نمی باشد.

همچنین شما نمی توانید این محصول را در هیچ سایت اینترنتی فروش بیابید! و فقط از طریق تبلیغات تلویزیونی و به صورت تلفنی این محصول به فروش می رسد!

در این موضوع، سوالات زیر مطرح می شود:

اول: این آگهی بدون مجوز وزارت بهداشت در صداوسیما پخش می شود؟ در حالی که همه می دانند صداوسیما مقررات سختگیرانه ای در زمینه مواد غذایی و وسائل بهداشتی و آرایشی اعمال می کند

دوم: اگر برخورد و مجازاتی برای تولیدکننده کرم حلزون و ارائه دهنده آگهی این محصول قلابی در صداوسیما در نظر گرفته می شد و این مجازات عملی می شد، آیا شاهد تکرار این ماجرا در صداوسیما بودیم؟

با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حکم پیمان جبلی، رئیس جدید صدا و سیما و ویژگی هایی که ایشان برای رئیس جدید برشمرده است و نگاه راهبردی معظم له به صدا وسیما که آغاز آن از اندیشه های بلند امام خمینی(ره) بود و همواره بر اهمیت ویژه رسانه ملی تاکید داشته اند و دغدغه های عمیق فرهنگی و تمدنی ایشان، توقع از رسانه ای ملی، به عنوان یک بستر تحول آفرین در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی و…بیش از این است.

و انتظار می رود همانطور که پیمان جبلی در اولین نطق پس از انتصاب خود: «ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»،«پراکندن امیدو نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» را به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید از دید رهبر انقلاب دانست، در مورد پخش چنین آگهی های تبلیغاتی پرحاشیه هم تصمیم مناسب و مقتضی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری