کد خبر:103326
پ

تاسف خشک و خالی!

دقایقی قبل اتحادیه اروپا در واکنش به اشغال منزل خانواده «غیث صب لبن» از فلسطینیان ساکن در قدس اشغالی توسط نیروهای صهیونیستی فقط به یک ابراز تاسف بسنده و اعلام کرد: از کابینه رژیم صهیونیستی می خواهیم که به قوانین بین المللی احترام بگذارد و به خانواده های ساکن در این منطقه اجازه دهد که در منازل خود زندگی کنند.

اتحادیه اروپا: متاسفیم! + فیلم

به گزارش روز چهارشنبه ۳۶۱ درجه ایران به نقل از خبرگزاری سما، اتحادیه اروپا در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت که تصمیم رژیم صهیونیستی در بیرون کردن خانواده «غیث صب لبن» از منزل خود که از سال ۱۹۵۳ در منطقه قدیمی قدس در آن ساکن هستند، اسفناک است.

این اتحادیه اعلام کرد که اکنون ۱۰ خانواده فلسطینی در منطقه قدیمی قدس اشغالی با شکایت الزام تخلیه منزل رو به رو هستند.

اتحادیه اروپا افزود که از کابینه رژیم صهیونیستی می خواهیم که به قوانین بین المللی احترام بگذارد و به این خانواده ها اجازه دهد که در منازل خود زندگی کنند، زیرا از چند دهه پیش در آنجا ساکن هستند.

پیش از این «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که تخلیه منزل خانواده «صب لبن» در قدس اشغالی و تحویل آن به شهرک نشینان صهیونیست، جنایت پاکسازی قومی علیه ملت فلسطین است.

وی گفت که این جنایت بخشی از جنگ صهیونیست ها علیه هویت عربی و اسلامی قدس اشغالی است.

قاسم اضافه کرد: این جنایت در امتداد جنگ مذهبی علیه مقدسات ما و نقض تمام قوانین بین المللی و انسانی است.

سخنگوی حماس در عین حال از نهادها و جامعه بین المللی درخواست کرد تا موضعی روشن و عملی درخصوص جنایت کوچاندن فلسطینی ها در قدس از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی اتخاذ کنند و به محکومیت های رسانه ای اکتفا نکنند.

بر اساس این گزارش، نظامیان اشغالگر صهیونیستی صبح روز گذشته(سه شنبه)منزل خانواده «صب لبن» واقع در ناحیه عقبه خالدیه در منطقه قدیم قدس اشغالی را اشغال و آن را به شهرک نشینان صهیونیست تحویل دادند.

صهیونیست ها این خانواده فلسطینی را مجبور به ترک منزلش کردند و شماری از فلسطینیانی را که از آن ها دفاع کردند، نیز بازداشت کردند.

«نوره صب لبن» بانوی فلسطینی که صهیونیست ها خانه اش را به اشغال خود در آوردند، در برابر صهیونیستها فریاد زد که سرزمین و خاک فلسطین از آن ما است و آن را هرگز ترک نخواهیم کرد و این شما اشغالگران و صهیونیست ها هستید که رو به زوال و نابودی هستید و ظلم پایدار نمی ماند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری