کد خبر:38166
پ
خطیب‌زاده:

بیش از یک موضوع بین ایران و آمریکا در وین باقی مانده است/ اگر به توافق برسیم، فردا عازم وین خواهیم شد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تأکید کرد: با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه، در مذاکرات وین خطوط قرمز مشخص شده تاکنون نعل به نعل رعایت شده است.

بیش از یک موضوع بین ایران و آمریکا در وین باقی مانده است/ ابتکارات آخر خود را اعلام کرده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تأکید کرد: با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه، در مذاکرات وین خطوط قرمز مشخص شده تاکنون نعل به نعل رعایت شده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سعید خطیب زاده صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با تبریک ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای تصریح کرد: به رغم تمامی محدودیت ها و مشکلاتی که نظام سلطه بین المللی برای پیشرفت جوانان این مرز و بوم ایجاد کرده، جوانان ایران توانسته‌اند مرز دانش را در حوزه های مختلف از جمله فناوری هسته‌ای در قلمرو ایران بزرگ گسترش دهند و این باعث افتخار است.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر مقامات فدراسیون فوتبال با وزیر خارجه اظهار کرد: برنامه ویژه ای برای دیپلماسی ورزشی در ماه های آینده با تشکیل کارگروهی در وزارت خارجه و دعوت از نهادهای ذیربط شکل گرفته است که بخشی از آن کمک به فدراسیون فوتبال و در بخش های دیگر کمک به وزارتخانه های مرتبط با گردشگری است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با نامه دیروز نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در مذاکرات وین و تأکید آن ها مبنی بر اینکه خط قرمزها و شروط آن ها باید در مذاکرات وین لحاظ شود، تصریح کرد: صدای نمایندگان ملت در پی ماه هایی که مذاکرات انجام شده همواره شنیده شده است.

وی ادامه داد: البته هنوز متنی نهایی نشده که درباره آن صحبت کنیم و روشن است که با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه تاکنون خطوط قرمز مشخص شده نعل به نعل رعایت شده و اگر مواردی نیز به نتیجه نرسیده دلیل اصلی آن عدم پاسخگویی طرف مقابل در چارچوب تعیینی است.

وی تأکید کرد: اگر قرار بود خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست می آمد و ما با پافشاری بر خطوط قرمز خود مذاکرات را جلو می بردیم.

انتفاع اقتصادی و قطعی مردم ایران از رفع تحریم‌ها اهمیت دارد

سخنگو درخصوص دورنمای مذاکرات با توجه زیاده خواهی طرف آمریکایی؛ گفت: ما هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که طرف آمریکایی نشان دهد اراده قطعی برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ دارد. متأسفانه ایالات متحده تلاش می‌کند و انرژی و وقت همه را مصروف این کرده که اجزا و عناصری از فشار حداکثری را حفظ کند. آنچه برای ما حائز اهمیت است انتفاع اقتصادی و قطعی مردم ایران از رفع تحریم‌هاست. سدهایی را طرف آمریکایی پیاده کرده که منافع مردم از برجام به حداقل برسد. ما با آگاهی کامل این موارد را به طرف مقابل اعلام کردیم.

تحت تاثیر کمپین‌ها و کارزارهای رسانه‌ای و اظهارات ضد و نقیض قرار نمی‌گیریم. منافع قطعی ملت ایران چراغ راهنمای ماست و نمی‌دانیم آیا به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم چراکه  آمریکا هنوز اراده لازم را برای رسیدن به توافق نشان نداده است. متعهدیم که به یک توافق خوب برسیم و اگر برسیم حتما عازم وین خواهیم بود.

تکمیل می‌شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری