کد خبر:101342
پ

بوشهری: تولید محصولات گندم و جو ضروری است/ محصولات در سبد غذایی مردم نقش موثری دارند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی راهبردی گندم و جو ضروری است، گفت: این محصولات در سبد غدایی مردم نقش موثری دارند.

 به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تأمین غذای سالم و حلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچگاه نباید کیفیت را فدای کمیت کرد.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رشد تولید گندم نیازمند تشویق کشاورزان می‌باشد، افزود: خشکسالی در استان بوشهر همواره بیشتر از ترسالی بوده است و باید برای افزایش کشت گندم از تجربه دیگر کشور‌ها بهره برد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: استان بوشهر در تولید گوشت سفید جایگاهی خوبی در کشور دارد، اما برای تولید گوشت قرمز نیازمند اهتمام و توجه بیشتر به عشایر می‌باشد.
آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه نباید نسبت به عشایر زحمتکش غفلت شود، اضافه کرد: عشایر نقش مهم و تاثیرگذاری در امنیت غذایی دارند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رسیدگی به مشکلات عشایر و روستا نشینان باید در اولویت باشد تا سبب ایجاد دلسردی نشود.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مشوق‌هایی برای کشاورزان و عشایر تدوین و اجرا شود، گفت: قاچاق دام‌های به دیگر کشور‌ها باعث گرانی گوشت قرمز می‌شود و داخل به واردات روی می‌آورد، لذا همه مسئولان باید جلوی قاچاق دام را بگیرند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه جلوگیری از خالی شدن روستا‌ها و مناطق عشایری از سکنه، سیاست مهم نظام است عنوان کرد: گاهی اوقات صنعت فعالیت کشاورزی را سخت می‌کند، اما با برنامه ریزی صحیح، صنعت و کشاورزی در جایگاه خود به طور متناسب باید صورت بگیرد.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری