کد خبر:80131
پ
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

بودجه آموزش و پرورش برای کارهای فرهنگی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: باید به راهیان پیشرفت و راهیان نور بها داد و برای کارهای فرهنگی به آموزش‌وپرورش بودجه اختصاص داده شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سیدمحمدحسینی پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی آموزش‌وپرورش استان همدان، اظهار کرد: این دولت، مردمی، انقلابی و ولایی است و صحبت‌های رهبری مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه مدارس دولتی باید تقویت شود، تصریح کرد: چگونه دانشگاه‌های دولتی جایگاه بهتری دارند؟ مدارس دولتی نیز باید اینگونه باشند. 

وی با اشاره به اهمیت مباحث تربیتی در آموزش‌وپرورش، گفت: کار یک ارزش است اما ما در برخی مواقع افراد را به نحوی تربیت کردیم که هر کاری را نمی‌کنند و منتظر پشت میزنشینی هستند که باید آسیب‌شناسی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: باید همفکری و راهکاری برای مسائل تربیتی پیدا کنیم چراکه معلم‌ می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد بنابراین باید به راهیان پیشرفت و راهیان نور بها داد و برای کارهای فرهنگی به آموزش‌وپرورش بودجه اختصاص داده شود.

حسینی در رابطه با رتبه‌بندی معلمان، توضیح داد: رتبه‌بندی بار مالی برای ما داشت اما دولت پذیرفت چراکه به مسأله تعلیم و تربیت اهتمام دارد اما زمان اجرا کوتاه و فشرده بود و اشکالاتی داشت که کام فرهنگیان را تلخ کرد اما دولت بی‌تفاوت نیست و امیدواریم حل شود. 

وی در رابطه با شهید مطهری، بیان کرد: شهید مطهری می‌تواند الگوی معلمان باشد، وی فیلسوف و مفسری بود که کتاب داستان نوشت چراکه نیاز جامعه را حس می‌کرد و هرجا سوال و انحرافی بود، ورود می‌یافت. 

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری