کد خبر:202217
پ

بهادری جهرمی: مکلف به عملیاتی کردن وعده های شهید رئیسی هستیم

نشست خبری «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت سیزدهم با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزیر بهداشت و درمان دقایقی پیش در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

بهادری جهرمی: مکلف به عملیاتی کردن وعده های شهید رئیسی هستیم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در نشست خبری خود که با حضور سید صولت مرتضوی و بهرام عین اللهی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد اظهار کرد: در روزهای آخر فعالیت دولت سیزدهم هستیم در پی شهادت آیت الله رییسی و همراهانش با انتخابات زودهنگام مواجه شدیم اما دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رییس جمهور شهید وعده داده بود را تکمیل کنند.

وی ادامه: از امروز به صورت روزانه فعالیت ها و اقدامات دولت سیزدهم در این مدت کمتر از ۳ سال را معرفی می کنیم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو دستگاه های مورد ارجاع مردم و مرتبط با بحث رفاه و یارانه نقدی است که در این دپلت یارانه نقدی حدود ۹ برابر شد، همچنین کالابرگ الکترونیکی  با استقبال خوبی از سوی مردم‌ همراه شد. 

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: حوزه سلامت هم جزو حوزه های اولویت دار دولت است و روزانه در ابتدای این دولت، با ۷۰۹ متوفای کرونایی مواجه بود که در این دولت به صفر رسید شهید رییسی به حوزه درمان و سلامت توجه ویژه ای کرد شورای عالی سلامت را بعد از ۱۰ سال احیا کرد، درمان کودکان زیر ۵ سال و همچنین دهک های نخست رایگان شد.

وی بیان کرد: در این ۳ سال ۸ جلسه شورای عالی اشتغال برگزار شد که ۷ جلسه آن در زمان حیات شهید رییسی بود.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم بیان کرد: نتیجه آماری گوشه ای از اقدامات ارائه شده سبب شد نرخ بیکاری از ابتدای دولت از حدود ۱۰ به حدود ۸ درصد رسید که با عمل به وعده هایی شهید رییسی داده بود، ۲ واحد درصد کاهش نرخ بیکاری رخ داد. 

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: در شرایط تورمی ضریب جینی افزایش می یابد که در ابتدای دولت با رشد شدید نرخ تورم مواجه بودیم اما در شرایط تورمی، ضریب جینی (فاصله درآمدی طبقات مختلف) از حدود ۴۰ صدم به ۳۸ صدم درصد کاهش یافت. 

وی گفت: دولت در حرکت به سمت ساماندهی ‌ واگذاری مدیریت شرکت ها به مردم و انتظام بخشی مردمی که برای افزایش بهره وری و نظارت بر آن داشت باعث افزایش ضریب بهره وری در سطح کلان و سوددهی شرکت ها و جلوگیری از ریخت و پاش های متعدد شرکت ها شد.در خصوص شرکت های دولتی مصوبه ساماندهی پرداخت ها به مدیران شرکت ها و همچنین در صندوق های تابع دولت شد که شاهد جلوگیری از پدیده حقوق های نجومی برای مسئولان شرکت ها و حقوق پایین کارگران بودیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری