کد خبر:101941
پ

بن گویر از مصادره سلاح شهرک‌نشینانی که به فلسطینی‌ها شلیک می‌کنند ممانعت می کند

اخیرا وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به پلیس این رژیم دستور داده است که سلاح شخصی هر صهیونیستی را که یک فلسطینی را به شهادت می‌رساند، مصادره نکند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، براساس دستورالعمل جدید ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به پلیس این رژیم، از این پس در صورت بروز حمله داخلی، سلاح در دست هر شهروند صهیونیستی باقی خواهد ماند. دستورالعمل جدید مستلزم آن است که صهیونیست‌ها به محض رفع خطر جانی، تیراندازی را متوقف کنند.

وزیر موسوم به «امنیت ملی رژیم صهیونیستی» در توافق با پلیس اشغالگر دستورات جدیدی را با هدف “تسهیل کشیدن ماشه” صادر کرد که شامل جلوگیری از مصادره سلاح و تحقیق در مورد افرادی است که به فلسطینی‌ها شلیک می‌کنند.

این روزنامه نوشت، پلیس در مورد مصادره تسلیحات شهرک‌نشینان صهیونیستی “اختیار” دارد.

کانال ۱۲ عبری زبان نیز اعلام کرد که دستورالعمل‌های جدید با هدف تشویق شهرک نشینان به داشتن سلاح توسط اداره تحقیقات در مقر مرکزی پلیس تایید شده است.

این کانال عبری اشاره کرد که “قبل از این دستورالعمل‌ها، صهیونیست‌هایی که دست به تیراندازی می‌زدند، گاهی اوقات برای مدت طولانی مجبور به تسلیم سلاح‌های خود می‌شدند و در برخی موارد با مجازات اخطار، بازجویی می‌شدند.”

این شبکه با بیان اینکه این دستورالعمل‌های جدید برای تشویق شهرک‌نشینان به تیراندازی به عاملان حملات مقاومتی است، افزود: «در عین حال این نگرانی وجود دارد که این مجوزها منجر به سهولت کشیدن ماشه در جایی شود که تیراندازی موجه نیست.»

کانال ۱۲ صهیونیستی افزود: «دستورالعمل‌های جدید از مصادره سلاح از افرادی که به فلسطینی‌ها تیراندازی می‌کنند، جلوگیری کرده و ادعا می‌کند که عملیات‌ها “بر مبنای ملی” انجام می‌شوند و آنها از موضع “دفاع از خود” شلیک می‌کنند.»

کانال عبری مذکور اشاره کرد: بن گویر و پلیس با لغو دستورالعمل قبلی موافقت کردند که طبق برآوردها و بررسی‌های افسران پلیس، اجازه مصادره سلاح‌های تیراندازان و تحقیقات با آنها را می‌داد.

قابل ذکر است که بن گویر در سال ۲۰۰۷ به اتهام تحریک نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها و حمایت از گروه‌هایی که رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آنها را سازمان‌های تروریستی می‌دانند، محکوم شد.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری