کد خبر:94271
پ

بنیاد برکت از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در کشور خبرداد

مدیرعامل بنیاد برکت از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل بوسیله این ینیاد در امسال خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در سال گذشته بنیاد برکت در حوزه اشتغال حدود ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و قریب ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم.
محمد ترکمانه با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال ما ایجاد ۴۰۰ هزار شغل است، تاکید کرد: در حوزه مسکن ملی ستاد اجرایی فرمان امام تعهد ایجاد ۵۰ هزار را داشته است.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به موضوع امنیت غذایی و توجه به تولیدات کشاوری، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد طرح‌های ما در حوزه کشاورزی تعریف می‌شود و بیش از ۷۰ رسته تقسیم‌بندی شده است و در حوزه کشاورزی حدود ۱۴۴ هزار طرح و ۵۴۰ هزار شغل محقق شده است.
وی با اشاره به ماموریت بنیاد امسال بنیاد برکت، افزود: امنیت غذایی محور اصلی فعالیت ما قرار گرفته است. آنچه در کشور از منابع و ظرفیت دریایی استفاده می‌کنیم تنها ۵ درصد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ۹۵ درصد بلا استفاده مانده است.
ترکمانه گفت: در حوزه اقتصاد دریا می‌توانیم از آبزی‌پروری استفاده کنیم که از این ظرفیت که معادل ۵ میلیون تن است تنها یک پنجم آن را استفاده می‌کنیم.
وی افزود: اگر به حوزه آبزی‌پروری تنها یارانه کمی نیز پرداخت کنیم بازده خیلی خوبی دارد و بنیاد برکت اقتصاد دریا را در دستور کار قرار داده و ۸ هزار طرح در این حوزه در دستور کار قرار دارد.
ترکمانه با اشاره به بخش کشاورزی، بیان داشت: افزایش متراژ گلخانه‌ها و نهال مورد توجه قرار گرفته است و تلاش شده تا از فناوری‌های روز استفاده شود تا ایجاد اشتغال و تولید محصولات کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری