کد خبر:198838
پ

برگزاری کنفرانسی درباره زنان فلسطینی در یمن

سمینار «زن فلسطینی و نقش اسطوره‌ای آن در مقاومت» در یمن برگزار شد.

   به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ به نقل از العالم، امور زنان وزارت ورزش و جوانان یمن با همکاری کمیته ملی زنان، سمیناری پژوهشی با عنوان «زن فلسطینی در میان واقعیت تجاوزات دشمن صهیونیستی و نقش اسطوره‌ای آن در مقاومت» برگزار کرد. در این سمینار با بررسی چندین تحقیق، بر ضرورت توجه به نقش بزرگ زنان فلسطینی و مشخص شدن مشکلات پنهان آنها تاکید شد.


«زن فلسطینی، بین تجاوزات دشمن صهیونیستی و نقش اسطوره‌ای آن در مقاومت» عنوان سمیناری پژوهشی در صنعا است که امور زنان وزارت ورزش و جوانان با همکاری کمیته ملی زنان برگزار کرد. در این سمینار سه مقاله درباره جنایات و تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان فلسطینی و نیز موضع آنها (زنان فلسطینی) مبنی بر مقاومت در همه سطوح بررسی شد. در این سمینار نقش کشور‌های جهان اسلام را در مطرح کردن واقعیت آنچه بر زنان فلسطینی و مشخصا غزه می‌گذرد، بیان کرد.
سکینه حسن زید، معاون مدیر امور زنان در نخست وزیری یمن گفت: اینجا هستیم تا زنان فلسطینی حمایت و پشتیبانی کنیم. کسانی که به تنهایی در برابر رژیم صهیونیستی که ۱۰۰ سال است از حمایت همه جانبه اقتصادی، سیاسی و نظامی در سطح جهان برخوردار است، ایستاده اند. در این سمینار پیشنهاد‌هایی در جهت تقویت مقاومت زنان یمن و فلسطین و مقابله با تفکرات و ایدئولوژی‌های صهیونیسم ارائه شد.

هناء الهَردی، مشاور مدیرکل شرکت نفت یمن نیز گفت: این سمینار برای یاری زنان فلسطین برگزار شد و می‌گوییم دل و جان ما در یمن با آنهاست.

در این سمینار به شعار‌های دروغین غرب درباره حقوق زنان و کودکان و توافقنامه‌ها و قوانین بین المللی مربوط به حقوق بشر و حمایت زنان و کودکان پرداخته شد. شرکت کنندگان در این سمینار تمجید از شجاعت زنان فلسطینی تمجید کرد که ارزش آن کمتر از قهرمانی‌های رزمندگان گروه‌های مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی نیست.

هَناء العلوی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان یمن در امور زنان گفت: فاش کردن حقایق شعار‌های دشمن صهیونیستی و کشور‌های غربی با عناوین حقوق بشر، از جمله اهداف این سمینار بود. آنچه می‌بینیم درست برعکس این شعارهاست. شاهد نسل کشی هستیم. بدترین تجاوزات را علیه زنان و کودکان فلسطینی شاهد هستیم. در این سمینار نقش اجتماعی، تربیتی و ایمانی زنان فلسطینی، بررسی شد.

زنان یمن نیز مانند زنان فلسطینی الگوی صبر و مقاومت هستند و با وجود همه تلاش‌ها بر تاثیرگذاری بر زنان به شیوه‌های مختلف و راه انداختن جنگ نرم علیه آنان، به حفظ هویت اسلامی خود پایبندند. در این سمینار بر اهمیت پررنگ کردن مسئله فلسطین در سطح سیاسی و رسانه‌ای و نیز ایفای همه حقوق زنان تاکید شد. در این سمینار همچنین با تاکید بر مبارزه با همه شیوه‌های حمایت مشروط بر تلاش برای خودکفایی در راه آزادی و کرامت تاکید شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری