کد خبر:147612
پ

برگزاری رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه در غرب کشور

رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه با رویکرد مقابله با تهدیدات ضد امنیتی، گروهک‌های ضد انقلاب و تروریست‌های تکفیری، با محوریت قرارگاه نجف اشرف و با بکار گیری یگان‌های حوزه سرزمینی قرارگاه نجف اشرف در منطقه عمومی قصر شیرین برگزار شد.


به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از صدا و سیما؛ در این رزمایش بخشی از تازه‌ترین تاکتیک‌ها، تجربیات، طرح‌های نوترکیب قوا با بهره گیری از استعداد و قابلیت‌های جدید یگان‌های مختلف نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدات امنیتی و اقدامات تروریستی به کار گرفته شد.
تمرین ویژه در شرایط جنگ الکترونیک، آزمایش سیستم‌های راداری و ارتباطی، اجرای عملیات شناسایی و اشراف اطلاعاتی، انهدام اهداف و مقر‌های دشمن فرضی در عمق با بهره گیری از تجهیزات جدید الحاقی، اجرای هلی برن، اجرای انواع آتش‌های انهدامی، تهاجمی و پشتیبانی توسط واحد‌های پهپادی، توپخانه ای، ادوات، زرهی از جمله مراحل و بخش‌های این رزمایش بود.
سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اجرای این رزمایش را مبتنی بر برنامه‌های ارتقای آمادگی عملیاتی و توانمندی یگان‌های رزمی در مقابله با تهدیدات و سناریو‌های پیچیده امنیتی و تروریستی توصیف کرد و گفت: منطقه و جهان همواره متاثر از سیاست‌های استکباری، سلطه جویانه و تمامیت خواهانه است که تولید و تکثیر گروه‌های سازمان یافته تروریستی و ناامن ساز از جمله نتایج محتوم این رویکرد به شمار می‌آید که از همین رو، ایجاد آمادگی و توانمند سازی حافظان امنیت برای مقابله با این تهدیدات به یک ضرورت مسلم و انکار ناپذیر تبدیل شده است.
وی افزود: ما در بستر اجرای چنین رزمایش هایی، شیوه‌های مقابله با تهدیدات امنیتی، باند‌های شرارت، ناامنی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت گسترده اطلاعاتی و تجهیزاتی برخی از قدرت‌های سلطه گر جهانی و منطقه‌ای را در راستای توسعه امنیت پایدار، مقابله متناسب با سطوح مختلف تهدید، حفظ منافع و حراست از تمامیت ارضی کشور را با قدرت و قاطعیت دنبال می‌کنیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه، هماهنگی‌های عملیاتی و پشتیبانی رسته‌های مختلف نیروی زمینی سپاه، ارزیابی آمادگی‌های عملیاتی یگان‌های تابعه، طرح ریزی و فرماندهی و کنترل و همچنین آزمایش میدانی بکارگیری تجهیزات نوین الحاقی به ساختار رزم نیرو را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد.
گفتنی است همزمان با این رزمایش، اقدامات مردم یاری و خدمات رسانی از قبیل ارائه خدمات بهداشتی درمانی با استقرار بیمارستان‌های سیار و صحرایی در منطقه رزمایش، ترمیم جاده‌های مواصلاتی و آبرسانی به مناطق استقراری عشایر و مناطق کمتر برخوردار همزمان با این رزمایش صورت گرفت.
این رزمایش بر اساس تقویم برنامه‌های آمادگی رزم سالیانه نیروی زمینی سپاه با رویکرد تمرین مقابله قاطع و هماهنگ با گونه‌های تهدیدات امنیتی و تروریستی در شرایط و مقیاس‌های گوناگون، در استان کرمانشاه و حوزه ماموریتی قرارگاه نجف اشرف برگزار شد.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری