کد خبر:197724
پ

برگزاری بزرگداشت شهدای خدمت در تمامی آئین‌های گرامیداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد از برگزاری بزرگداشت شهدای خدمت در تمامی آئین‌های گرامیداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد.

برگزاری بزرگداشت شهدای خدمت در تمامی آئین‌های گرامیداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نشست خبری تشریح برنامه های بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز ۱۲ خرداد برگزار شد. 

در این نشست حجت الاسلام عرب انصاری رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد ضمن تسلیت حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور و هیات همراه ایشان گفت: این حادثه بسیار تلخ و غافلگیرانه بود و دل امت و رهبری را محزون ساخت. در آستانه یک آزمون دیگری هستیم که ملت ایران اسلامی در انتخابات پیش رو مسیولیت خطیری دارند و امیدواریم با بصیرت همیشگی مردم بتوانیم از این آزمون سرافراز بیرون بیاییم. 

وی ادامه داد: یاد امام امت و شهدای قیام ۱۵ خرداد را گرامی میداریم. امیدوارم راه روشن امان در مسیر تعالی تا فتح قله ها ادامه یابد. امسال در آستانه ۶۱ امین سالروز قیام پانزده خرداد و ۳۵ سالکی رحلت امام راحل قرار داریم. ایشان علیه طاغوت و رژیم سفاک اسراییل و آمریکا مواضع خود را اعلام کردند. حضرت امام (ره) نسبت به اهدافی که در انقلاب اسلامی ترسیم کردند شناخت کامل داشتند. این اهداف تحقق احکام الله بود تا فقه اسلامی بر جامعه حاکم شود و عدالت اجتماعی در جامعه جای ظلم را بگیرد. 

 حجت الاسلام عرب انصاری افزود: همه صنوف در روزهای آغازین این نهضت بزرگ به امام  لبیک گفتند. یاد شهدای قیام ۱۵ خرداد را گرامی میداریم. در همه شهرها مردم این نهضت را همراهی کردند و تعدادی از همین مردم بصیر به شهادت رسیدند که هر سال برای یاد و خاطر اینها محله مسگر آباد جلسات یادبود برگزار می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: امام، شهدا و مردم سال ۴۲ در مبارزه علیه طاغوت شروع خوبی داشتند. هر سال برنامه ۱۵ خرداد مورد احترام مردم ایران قرار میگیرد و برنامه یاد شهدای ۱۵ خرداد برگزار میشود و ۱۴ خرداد رحلت امام نیز در مرقد به ایشان ادای احترام می شود.

وی افزود: صبح ۱۴ خرداد ساعت ۸ صبح برنامه های حرم امام خمینی (ره) شروع می شود. در امتداد برنامه ها از محضر پرفیض مقام معظم رهبری بهره مند میشویم و سخنران ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری خواهند بود و مردم از سراسر کشور در حرم اجتماع میکنند. در سایر استانهای کشور در مصلی ها این برنامه پیگیری می‌شود و به امام امت ادای احترام می‌شود و بقاع متبرکه و آستانه های مقدس اهل بیت در مشهد رضا و قم و شیراز و شهر ری برنامه های جامعی دارند. 

حجت الاسلام عرب انصاری تشریح کرد: در ۱۵ خرداد در بخش صبح و عصر برنامه هایی در مراکز عمومی مانند مساجد جامع، تکایا و مرقد شهدای گمنام برای بزرگداشت امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد برگزار میشود در همه این مراسم تجلیل شهدای خدمت نیز برگزار میشود.‌

وی تشریح کرد: اعزام سخنران در کل شهرهای مراکز استانها ، برگزاری شب شعر در برخی از شهرستانها، میزگردهایی در مراکز فرهنگی شهرستانهای کشور برای بررسی آرا امام راحل، بزرگداشتی در بیت امام در قم، در زادگاه ایشان در خمین، محل اسکان ایشان در نجف و محل اقامتشان در نوفل لوشاتو از برنامه های این دو روز است.

حجت الاسلام عرب انصاری گفت: بازنشر سرودهای مختلف از دیگر برنامه های ماست که دهه هشتادی ها و دهه نودی ها در این برنامه ها فعال هستند. وبینارهای تبیینی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار میشود. اصناف برنامه های ویژه ای دارند که برگزار میشود.‌

وی در پایان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بدون یاد امام راحل در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست و مهر تائید انقلاب با نام ایشان است و برای این مسیله باید نام امام راحل را زنده نگاه داریم. در واقع امام یک فرد نبود بلکه ایشان یک تفکر، مکتب، راه و مسیری به نجات و فلاح بود و ما از این رو مکلفیم از این راه ادامه انقلاب را تضمین کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری