کد خبر:154130
پ

برگزاری اختتامیه ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران در سالن رودکی

وی در ابتدا ضمن خوش‌آمد گویی به حضار و تقدیر و تشکر از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عوامل این دوره از جایزه گفت: تلاش کردیک با همکاری اساتید بزرگ کشورمان این دوره را برگزار کنیم که با جشنواره خوبی هم برگزار شد.

اختتامیه ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران درحال برگزاری است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، اختتامیه ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران با حضور رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی، رئیس فرهنگستان هنر مجید شاه حسینی، دبیر این دوره از جایزه قادر آشنا و دیگر هنرمندان در حال برگزاری است.

در ابتدا فضه‌سادات حسینی از قادر آشنا دبیر این دوره از جایزه پژوهش سال سینمای ایران دعوت کرد تا به‌عنوان اولین سخنران مراسم روی سن برود.

وی در ابتدا ضمن خوش‌آمد گویی به حضار و تقدیر و تشکر از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عوامل این دوره از جایزه گفت: تلاش کردیک با همکاری اساتید بزرگ کشورمان این دوره را برگزار کنیم که با جشنواره خوبی هم برگزار شد.

آشنا در ادامه ضمن اعلام مجدد محورهای فراخوان جشنواره گفت: عمده آثار رسیده در محورهای اعلام شده بود و در نهایت ۱۲۵ اثر شامل ۵۲ مقاله ۲۳ اثر پژوهشی و باقی آثار در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا بود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم بین پژوهشگران، سیاست گذاران و کنشگران ارتباط برقرار کنیم تا پژوهش تبدیل به مبنای سیاست گذاری و تولید در سینمای ایران باشد. باید زمان بیشتری برای فیلمنامه صرف کنیم تا به محصول تراز انقلاب اسلامی برسیم.

آشنا همچنین با اشاره به نزدیکی  سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: سردار دلها بین خود و خدایش را اصلاح کرده بود تا خدا بین او و مردم را اصلاح کند.

وی در پایان به بیان خاطره‌ای از دوران اسارتش در جنگ تحمیلی پرداخت.

سپس نغمه مستشارنظامی شاعر آئینی برای قرائت شعری پشت تریبون رفت.

در ادامه محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی پشت تریبون رفت.

وی درابتدا گفت: اگر قرار باشد حرکتی ماندگار باشد باید مبنای پژوهشی داشته باشد. اگر امروز می‌خواهیم سینمای خوبی در همه عرصه‌ها داشته باشیم باید مبنای همه اقدامات سازمان سینمایی پژوهش باشد.

خزاعی گفت: یک پژوهش خوب باید امروز بگوید که چرا ذائقه مخاطب به سمت کمدی رفته و برخی آثار نمی‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: ما امروز می‌خواهیم سینمای اسلامی را ترویج دهیم و یک پژوهش درست می‌تواند پاسخ دهد که باید چه کنیم تا بین ۳ کشوربرتر دنیا در سینما باشیم.

وی افزود: تاسیس اندیشکده سینما یک ضرورت است و بارها در شورای عالی سینما مطرح شده است که وجود یک اندیشکده در سینما ضرورت دارد و تلاش داریم آن را تشکیل دهیم.

خزاعی مطرح کرد: امروز سالروز ولادت بانوی بزرگ جهان اسلام و سالروز ولادت بینان گزار انقلاب اسلامی امام خمینی است؛ امیداورم همیشه از این شخصیت‌ها الگو بگیریم.

وی افزود: در نزدیکی سالروز شهادت شهید سلیمانی با خود می‌گفتم گه آیا ارزش داشت شهید سلیمانی و بسیاری از شهدا و حتی حاضرانی که خودشان را فدای انقلاب کردند جوانی‌شان را برای انقلاب اسلامی بگذارند؟

وی پاسخ داد: بله ارزش دارد که امروز بازیگر انقلاب اسلامی باشید؛ به همه دوستان که توسط دیکتاتورهای رسانه‌ای مورد حمله قرار می‌گیرند تبریک می‌گویم که نامشان را در تاریخ ثبت کردند.

خزاعی گفت: ما قدردان همه افرادی هستیم که تلاش کردند مسائل انقلاب به درستی تبیین شود و به افرادی که در مسیر اشتباهی هستند می‌گویم ارزشی ندارد که صدای دیکتاتورهای رسانه‌ای باشید.

مراسم تجلیل از دکتر احمد ضابطی جهرمی برگزار شد.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری