کد خبر:86141
پ

برنامه اقتصادی کوتاه مدت تحت عنوان بسته مهار تورم و رشد تولید امروز ابلاغ می‌شود

در این بسته اقتصادی دستور کار ۱۰ ماهه دستگاه های اجرایی به تفکیک دستگاه های متولی و زمان بندی اجرا در دستور قرار می گیرد و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد، گفت: برنامه اقتصادی کوتاه مدت دولت تحت عنوان بسته مهار تورم و رشد تولید نهایی شد و امروز توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این بسته اقتصادی دستور کار ۱۰ ماهه دستگاه های اجرایی به تفکیک دستگاه های متولی و زمان بندی اجرا در دستور قرار می گیرد و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

خاندوزی ادامه داد: برنامه میان مدت اقتصادی کشور ذیل تدوین لایحه برنامه هفتم در جلسات متعدد آماده شده در لایحه برنامه هفتم تدوین و تصویب و تقدیم مجلس خواهد شد که در ریل گذاری کوتاه مدت و میان مدت دو سند مهم برای فعالیت های اقتصادی بخش های مختلف دولت خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز از پیام‌رسان بین بانکی کشورهای عضو اتحادیه آسیایی رونمایی می شود.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: رشد نقدینگی در دولت قبل به نقطه اوج رسیده بود که با سخت گیری های صورت گرفته در پایان سال ۱۴۰۱ به حدود ۳۰ درصد کاهش یافته که سرعت مطلوب در کاهش رشد نقدینگی را حکایت دارد و در سال جاری نیز هدف گذاری رشد ۲۵ درصدی از سوی بانک مرکزی پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: خلق پول در شبکه بانکی کشور در کنترل است و همچنین در حوزه کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نوسانات ارزی و اساسا اصلاحاتی که در حوزه تجاری و ارزی کشور لازم است رخ دهد، سهم بالایی که شرکای راهبردی در تجارت خارجی پیدا کرده اند یکی از گام هایی است که به سمت مدیریت بهتر تورم کشور را پیش می برد.

خاندوزی یادآور شد: در زمینه استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی سیاست تسهیل تولید با دو بخش در دستور کار است. 

وی افزود: رکورد ۴ هزار مجوز در یک روز زده شد و ۴ هزار فعال اقتصادی توانستند در یک روز مجوز خود را دریافت کنند.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری