کد خبر:21645
پ

برخورد دو قطارمترو، هشدار به مسئولان

سیستم‌های حمل و نقل مترو به تجهیزات هشدار برخورد، جلوگیری از برخورد مجهز هستند که جزو مهمترین تجهیزات مترو محسوب می‌شوند و نقص فنی در هریک از آنها گاهی به قیمت جان مسافران تمام می‌‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه امروز سومین اتفاق ناخوشایندی است که در مترو تهران رخ می‌دهد و هشداری دیگر به عملکرد مسئولان است.

برخورد قطار مترو در خط ۵

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، اقبال شاکری در مورد جزئیات برخورد دو قطار مترو در خط ۵ گفت: برخورد دو قطار مترو امروز صبح اول دی ماه در خط ۵ منجر به مصدومیت تعدادی از هموطنان شده و خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشته و جزئیات حادثه در حال بررسی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداری تهران باید علت اصلی این حادثه را به صورت جزئی مورد بررسی قرار دهد؛ سیستم‌های حمل و نقل مترو به تجهیزات هشدار برخورد، جلوگیری از برخورد مجهز هستند که جزو مهمترین تجهیزات مترو محسوب می‌شوند و نقص فنی در هریک از آنها گاهی به قیمت جان مسافران تمام می‌‌شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، وی ادامه داد: این سیستم‌ها از یک فاصله مشخصی اگر مانعی در مسیر وجود داشته باشد به سیستم‌های مانیتوری اتاق فرمان و راهبر قطار هشدار می‌دهند و سیستم ترمز فعال می‌شود و مانع از حرکت قطار خواهد شد؛ باید بررسی شود که آیا این سیستم‌ها مستقر بودند؟ اگر مستقر بودند چرا عمل نکرده‌اند و چرا راهبر قطار متوجه این موضوع نشده است.

کار گروه مشخصی درباره حادثه امروز مترو تشکیل شود

شاکری تاکید کرد: کمیسیون ایمنی و خدمات شهری و کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران باید سریعا کار گروه مشخصی درباره حادثه امروز مترو را تشکیل دهد و تمام احتمالات از برقراری سیستم و عملکرد آن مورد بررسی قرار بگیرد و مشکل برطرف شود.

باید فکر عاجلی برای فرسودگی و ایمنی حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری داشته باشند که متاسفانه طی چند سال اخیر اقدامی در جهت نوسازی آن‌ها صورت نگرفته است

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخورد دو قطار مترو هشدار محکمی به مدیریت شهری و مجلس است؛ باید فکر عاجلی برای فرسودگی و ایمنی حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری داشته باشند که متاسفانه طی چند سال اخیر اقدامی در جهت نوسازی آن‌ها صورت نگرفته است؛ در حال حاضر بیش از ۲/۳ اتوبوس‌های تهران باید جایگزین و تعداد قابل توجهی از قطارهای مترو باید تعمیر و نوسازی شوند؛ ناوگان برون شهری هم همین گونه است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: شهرداری و دولت بیشتر توان خود را بر روی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی که نقش زیادی در نقل و انتقال مسافران و کاهش آلودگی هوا دارند، بگذارند؛ در تهران بی آر تی‌ها و مترو نقش پررنگی در زندگی مردم دارند. رسیدگی در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در پایتخت و توسعه آن باید مورد توجه قرار بگیرد و در همین راستا دولت باید بیش از ۴۰ درصد از اعتبارات خود را به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در جلسات شهری که با شهردار، استاندار و شورای شهر داشتیم، مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی مطرح شد و حتی رئیس جمهور نامه‌ای در خصوص رسیدگی به وضعیت حمل و نقل عمومی به استاندار ارسال کردند تا این موضوع مورد توجه قرار بگیرد؛ بنابراین قبل از رخ دادن چنین حوادثی که گاهی جبران ناپذیر هستند، مدیریت شهری و همچنین دولت سیزدهم توجه کافی به توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشند.

برخورد قطار مترو در خط ۵

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: متروهای پر ازدحام و انبوه همچون مترو کرج که بیشترین حجم  از مسافران را انتقال می‌دهند باید در ارجحیت رسیدگی قرار بگیرند، حادثه امروز سومین اتفاق ناخوشایندی است که در مترو تهران رخ می‌دهد و هشدار دیگری به عملکرد مسئولان است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری